شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 4 May 2024

با صدور بخشنامه از سوی استانداری خوزستان؛

کاهش ساعت کاری ادارات در خوزستان یک هفته دیگر تمدید شد

استانداری خوزستان با صدور بخشنامه‌ای، کاهش ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان را برای مدت یک هفته دیگر و تا ۲۱ اسفند ماه تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استانداری خوزستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به کاهش ساعت کاری ادارات، سازمان و بانک‌های استان در هفته جاری کرده بود و فعالیت این ارگان‌ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

این کاهش ساعت کاری به گفته استاندار خوزستان برای این بود که ویروس کرونا سرما دوست است و ۱۰ صبح به بعد و با افزایش دمای استان، فعالیت ویروس کمتر می‌شود و مردم خطر کمتری را متوجه خود می‌دیدند.

بر همین اساس، امروز استانداری خوزستان با صدور بخشنامه‌ای شرایط کاری ادارات و بانک‌های استان را برای مدت یک هفته دیگر یعنی تا ۲۱ اسفندماه تمدید کرد و البته بندهایی نیز به شرایط برای تسهیل حضور کارکنان اضافه کرد.

در بخشنامه استانداری خوزستان آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان خوزستان و حسب تصمیمات گرفته شده در ستاد استانی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، به منظور تأمین و ارتقای سطح سلامت کارکنان و خانواده‌های انها شروع به کار اداری تمام کارکنان دستگاه‌ها به مدت یک هفته از ۱۷ اسفندماه تا ۲۱ اسفندماه سال جاری از ساعت ۱۰ است.

در این بخشنامه تاکید شده است: تمام مأموریت‌های اداری غیرضروری درون و برون استانی در این مدت لغو شده است، تعداد کارکنان واحدها تا سقف یک سوم با اولویت بانوان باردار، بانوان دارای فرزند خردسال، مقطع پیش دبستانی و ابتدایی کاهش می‌یابد انجام وظایف این افراد به صورت دورکاری و در صورت نیاز با درخواست مرخصی آنها موافقت شود. با مرخصی استحقاقی تمام کارکنانی که به هر دلیل دچار بیماری حادتنفسی، مزمن، خاص و علائم سرماخوردگی هستند و همچنین کارکنان جانباز و شیمیایی و پرسنل با سطح ایمنی پایین و نامساعد جسمی (با تشخیص پزشک) و کارکنان بالای ۶۰ سال سن موافقت شود.

در بخشنامه استانداری خوزستان عنوان شده است: همچنین تمام سازمان‌ها و ادارات نسبت به ضدعفونی کردن مستمر محیط‌های اداری اقدام لازم را کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of