جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

استاندار خوزستان:

همه امکانات باید برای ۳ بحران بسیج شود

استاندار خوزستان گفت: کرونا ویروس، هجوم ملخ‌ها و سیلاب بحران‌های موجود در استان خوزستان است و همه باید برای مقابله با آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در قرارگاه استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا بیانگر اهمیت و حساسیت این موضوع است.

وی افزود: اکنون مانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ هستیم، جنگی که دشمن در کنار ما است اما ما او را نمی‌بینیم و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: این حساسیت امر را بیشتر می‌کند اما در عین حال توان و بضاعت ما کم نیست، توان علمی نقش ویژه‌ای در کنترل و پیروزی دارد.

شریعتی با بیان اینکه باید تا حد امکان میزان آلودگی را به حداقل برسانیم، گفت: باید زنجیره‌های انتقال و سرایت را قطع کنیم و آن وقت می‌توانیم کنترل لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با کسی که برای در اختیار گذاشتن امکانات کوتاهی کرد، برخورد جدی می‌شود چون امکانات ملی است و باید برای جلوگیری از وقوع بحران این امکانات در اختیار گرفته شوند.

استاندار خوزستان خطاب به شهرداران گفت: حتماً با استفاده از بیلبوردها و شرکت‌های مستقر در استان برای اطلاع‌رسانی کمک کنند، شرکت‌های پتروشیمی نیز باید هر کدام اعتباری را برای این امر اختصاص دهند و همان‌طور که در سیلاب حمایت گسترده‌ای داشتند اینجا هم باید حمایت کنند.

شریعتی گفت: همچنین شرکت‌های نفت، فولاد و حفاری و متن و غیره در کنار آب و برق و سازمان‌ها همه باید بسیج شوند و اعتباری را به این امر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه از اجتماعات باید جلوگیری شود، بیان کرد: این هفته و هفته آینده را باید به خوبی پشت سر بگذاریم و اگر بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم می‌توانیم از فاز جلوگیری وارد فاز درمان شویم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید در واردات ماسک باید از طریق منطقه آزاد اقدام شود، بیان کرد: استانی که فعلاً شرایط قابل‌کنترلی دارد، با مداخله صحیح و علمی فرمانداران و مسئولان می‌توانیم مانع سرایت ویروس شویم تنها در این راه همت همه را می‌طلبد.

وی گفت: دقت لازم و مداخله درست مانع شیوع می‌شود ولی کم‌توجهی باعث افزایش شیوع می‌شود.

شریعتی بیان کرد: خطر این ویروس می‌تواند از سیلاب بدتر باشد و در عین حال با همکاری یکدیگر امکان کنترل آن وجود دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی حتماً پیروز می‌شویم، عنوان کرد: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی کارهای غیرضروری روتین خود را کنار بگذارند و امکانات را برای ویروس، هجوم ملخ‌ها و سیلاب بسیج کنند.

وی گفت: جلسات باید به حداقل برسد و میدانی عمل شود، فرمانداران از فردا جلسات شهرستانی را برگزار کنند و تمام امکانات شهرستان‌ها را در این راستا بسیج کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of