شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 18 May 2024

از ۱۵ اسفند؛

صید و فروش ماهیان رودخانه‌ای در خوزستان ممنوع شد

صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای از ۱۵ اسفند تا زمان صدور مجوز صید در سال آینده در تمام منابع آبی خوزستان، ممنوع است.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع عموم هم استانی‌ها به ویژه صیادان و فروشندگان ماهی می‌رساند هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه ای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از ۱۵ اسفند جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۹۹ که مقارن با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان‌ها اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی و… ممنوع اعلام می‌شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: صیادان لازم است به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند. همچنین از اهالی خوزستان انتظار می‌رود که موارد تخلف را با تلفن ۷۱-۳۳۷۳۷۷۶۹ (اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان) گزارش کنند.

در این اطلاعیه افزوده شده است:باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از خرید و فروش آبزیان توسط برخی افراد سودجو که با صید و فروش غیرقانونی جانوارانی مانند مار، مارماهی، لاک پشت، سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوان موجبات انتقال بیماری را به ویژه برای کودکان که علاقه زیادی به موجودات کوچک آبزی را دارند فراهم می‌سازد، همچنین سابقه تاریخی شیوع بیماری از انواع خزندگان و دوزیستان و انتشار ویروس از طریق هوا، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی پرندگان و پستانداران در این خصوص به همشهریان اطلاع داده می‌شود به منظور حفظ نسل، پیشگیری از انتقال امراض و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، از خرید هر یک از این گونه‌ها خودداری و در صورت برخورد، مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ذکر شده یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of