شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 18 May 2024

رئیس سازمان صمت خوزستان:

مردم نگران تامین کالای اساسی نباشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تامین کالاهای موردنیاز مردم به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در حال انجام است لذا شهروندان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

به گزارش ایرنا امیر حسین نظری شنبه در حاشیه بازدید از انبارهای ذخیره کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: هیچگونه مشکلی در تامین این کالاها در بخش‌های مختلف وجود ندارد ، برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خوزستان و کشور واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام گرفته است.

نظری ادامه داد: ۴۰درصد نیز واردات کالا در این مدت نسبت به پارسال افزایش یافته و درحال حاضر هیچ کمبودی در بحث کالاهای اساسی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد : تامین کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در حال انجام است و نسبت به پارسال تا ۲ برابر کالای اساسی ذخیره سازی شده است.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: قبل از تخلیه و بارگیری کالاها در بندرآزمایشات لازم توسط بهداشت ، اداره استاندارد و غذا و دارو با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام می شود و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

نظری ادامه داد: قرنطینه و آزمایش های لازم بر کالاهای وارداتی قبل از بارگیری انجام می شود و بر اساس نتایج به دست آمده با توجه به حساسیتی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد کالاهای اساسی ترخیص می شوند.

وی افزود: لازم است که شرکت های توزیع کالای اساسی نیز نهایت همکاری را داشته باشند و در شرایط کنونی که در تامین و ذخیره کالا مشکلی وجود ندارد کالا به اندازه کافی در سطح بازار توزیع و در اختیار مردم قرار گیرد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of