جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

استاندار خوزستان:

بهره‌برداری و آغاز ساخت ۱۲ پروژه در اهواز و کارون

استاندار خوزستان گفت: ۱۲ پروژه عمرانی، صنعتی، ورزشی و تولیدی روز شنبه در شهرستان‌های اهواز و کارون بهره‌برداری، و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در حاشیه آغاز عملیات ساخت نخستین ناحیه صنعتی شهرستان کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه فجر امسال فرصت نشد که برخی از پروژه های آماده در خوزستان بهره برداری شود به همین منظور امروز تعدادی پروژه در شهرستان های کارون و اهواز بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی گفت: امروز گام نخست یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای در اهواز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک ناحیه صنعتی در شهرستان کارون نیز با اعتباری ساخت ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی در اهواز تکمیل است و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست؛ در شهرک صنعتی پنج اهواز نیز برخی از صنایع امکان فعالیت ندارند به همین دلیل ساخت این ناحیه که به شهرستان اهواز و کارون نزدیک است فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران و صنعتگران است.

وی گفت: همچنین امروز یک دارالقرآن در شهرستان کارون با امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف قرآنی به بهره‌برداری رسید.

شریعتی ادامه داد: همچنین کارخانه رامین سفال و یک کارخانه تولید آجر در شهرستان کارون نیز که به ترتیب به مدت یک و هشت سال تعطیل بودند امروز با حمایت مسوولان دوباره راه اندازی و به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار خوزستان افزود: تلاش است تا با اجرای پروژههای مختلف توسعه و رونق در شهرستان کارون ایجاد شود.

وی همچنین از آغاز عملیات ایجاد پنج زمین ورزشی و چمن مصنوعی در شهرستان کارون خبر داد.

شریعتی افزود: یک خانه بهداشت در روستای عطیش به عنوان یکی از مناطق دور افتاده این شهرستان نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین امروز جاده‌ای که راه ارتباطی صنف بنکداران، بازار آهن فروشان و مردم منطقه مهدیس را برقرار می‌کند پس از ۲ سال پیگیری به بهره برداری رسید.

وی گفت: ساخت این جاده به دلیل مشکلات بین شهرداری و راهآهن متوقف شده بود که با پیگیری صورت گرفته به بهره‌برداری رسید.

شهرستان کارون در سال ۹۱ با مرکزیت شهر کوت عبداله از شهرستان اهواز جدا شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of