جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان :

آبادان و خرمشهر در تابستان آینده برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه می شوند

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در تابستان سال آینده برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه شوند.

فرهاد ایزدجو روز دوشنبه در هجدهمین نشست شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به دلایل و چرایی مشکل آب شرب در تابستان آینده اظهار داشت: برای احداث سد پایین دست رودخانه بهمنشیر و سد مارد با وجود پیگیری هیچگونه اعتباری در نظر گرفته نشده و در حال حاضر اعتبار آن صفر است لذا روند اجرای این پروژه متوقف شده است.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنند تا اعتبار خوبی از هر منبع مالی برای احداث این سد تامین شود.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: تاسیسات آبرسانی غدیر با وجود همه هزینه‌هایی که برای آن شده نمی‌تواند آب مورد نیاز اهواز، شادگان،دشت‌آزدگان، آبادان و خرمشهر را تامین کند.

وی با تاکید بر اهمیت تامین آب آشامیدنی اهواز گفت: آب آشامیدنی اهواز یک موضوع بسیار مهم در استان به شمار می رود چراکه جمعیت زیادی در اهواز ساکن است و اختلال در تامین آب این شهرستان تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت.

ایزدجو با اشاره به این که سال گذشته سال بسیار پر آبی بوده است توضیح داد: پارسال رهاسازی آب از رودخانه کارون خوب بود برای همین کیفیت آب در رودخانه های بهمنشیر، اروند و پایین دست کارون مناسب بود و آبگیری در حوضه شرکت آبفا اهواز، خرمشهر و آبادان به خوبی صورت گرفت و این شرکتها از مدار خارج نشدند اما امسال پیش بینی می شود کیفیت آب در آبادان و خرمشهر کاهش یابد که باید از طریق کانال آبرسانی غدیر آب بیشتری به این شهرستانها برسد این در حالی است که اگر بخواهیم به آبادان و خرمشهر آبرسانی کنیم نمی توانیم آب اهواز را تامین کنیم.

احیا نشدن کانال سلمان برابر با بی آبی چند شهرستان

وی گفت: با توجه به شرایط پیش رو پیشنهاد می شود کانال سلمان به طور جدی مورد اصلاح قرار گیرد چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد و کانال سلمان احیا نشود تامین آب اهواز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان در شرایط بحرانی قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: پیش بینی ما برای تابستان سال ۹۹ این است که در حوضه مارون و شادگان برای آب کشاورزی در تابستان با مشکل مواجه می شویم لذا باید محدودیت کشت در این مناطق مد نظر قرار گیرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of