جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

بخش عمده معضلات زیست محیطی خوزستان جنبه اجتماعی دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: بخش عمده معضلات زیست محیطی در خوزستان عوامل و جنبه اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از اهواز ، محمد صادق کریمی کیا امروز در جلسه هماهنگی نخستین مسابقه و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست اظهاراشت: این مسابقه برای نخستین بار و به ابتکار هنرمندان تصویرگر خوزستانی در کشور و به میزبانی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که بخش عمده معضلات زیست محیطی جنبه اجتماعی دارد و انسان‌ها بزرگترین عامل تخریب محیط زیست و در عین حال قربانیان آن هستند و این مسابقه در حوزه اهداف و برنامه های ما بود تصمیم گرفتیم که از آن حمایت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: تلاش برای ارتقاء جایگاه هنر تصویرگری در فعالیت‌های فرهنگی زیست‌محیطی استان و جلب توجه جامعه به پیامدهای بحران‌های زیست‌محیطی از طریق انتشار آثار، ایجاد همکاری هنری و فرهنگی بین هنرمندان و فعالان محیط زیست، شناخت زوایای گوناگون محیط زیست و معضلات زیست محیطی اقلیم‌های گوناگون و دستیابی به همکاری بیشتر هنرمندان و مسئولان ارگانهای ملی در حوزه‌های زیست‌محیطی از جمله اهداف اصلی این مسابقه است.

کریمی‌کیا بیان کرد: هنرمندان و فعالان زیست محیطی باید همکاری های بیشتری با هم برای حل مشکلات خوزستان در بحث محیط زیست داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در دوره جدید تصمیم گرفته است که از ظرفیت های هنر برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی استفاده کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یادآور شد: جای خالی هنر در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه محیط زیست بسیار احساس می شد و جایزه ملی تصویرگری محیط زیست تلاش دارد تا این خلأ و کمبود‌ را جبران کند.

کریمی کیا گفت: علاوه بر این در آموزه‌های دین نیز بر توجه به حفظ محیط زیست و طبیعت به عنوان مخلوقات خداوند و وظیفه ای دینی و شرعی تاکیدات بسیاری شده است.

وی با اشاره به ضرورت ورود هرچه بیشتر هنرمندان به عرصه‌های اجتماعی، گفت: از هنرمندانی که در زمینه مسائل و چالش های اجتماعی در قالب هنر راهکار پیشنهاد دهند حمایت مالی می کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: هنرمندان رشته های مختلف برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی خوزستان طرح های توجیهی پیشنهاد و به ما ارائه دهند تا در شوراهای تخصصی مطرح و درباره آنها تصمیم گیری شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of