چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ Wednesday 22 May 2024

استاندار خوزستان :

صنایع بزرگ استان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی هماهنگ و برنامه محور نبوده‌اند

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت‌های وسیع و هزینه‌های گسترده برخی از صنایع بزرگ استان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: کارهای انجام شده توسط صنعت‌ها تاکنون متمرکز، برنامه محور و طبیعتا اثرگذار نبوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اجتماعی استان خوزستان که با حضور مدیران و نمایندگان صنایع بزرگ خوزستان اظهار داشت: صنایع بزرگ خوزستان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام دادند که برای نمونه می‌توان به اقدامات وسیع شرکت‌های نفتی و شرکت نیشکر در موضوع سیل فروردین اشاره کرد.

وی با اشاره به اعتراضات وسیع در مناطق محرومی چون ماهشهر در پی گرانی سوخت عنوان کرد: وقایعی چون ماهشهر ثابت می‌کند که اقدامات صنایع بزرگ خوزستان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اثربخش و خنثی کننده نبوده است.

رئیس شورای اجتماعی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت وجود امنیت پایدار برای تقویت و حفظ صنعت در خوزستان بیان کرد: امنیت پایدار در خوزستان با نیروهای نظامی شکل نمی‌گیرد، و با اعمال زور فقط امنیت کوتاه مدت به دست می‌آید، صنایع بزرگ برای به دست آوردن امنیت پایدار در مناطق محل فعالیتشان چاره‌ای ندارند جز اینکه مسئولیت‌های اجتماعی خود را منسجم و به نحو احسن انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه «دیوار بی‌اعتمادی بین صنایع بزرگ خوزستان و مردم مناطق محروم بسیار بلند است»، افزود: در روزهایی سیل‌زدگی مردم برخی از مناطق محروم و سیل‌زده به اقدامات ما بسیار بدبین بودند و خیال می‌کردند بنا داریم به زمین‌های آنان خسارت وارد کنیم که این بدبینی سختی کار ما را دوچندان کرد.

وی تاکید کرد: ما باید این دیوار بی اعتمادی بین صنایع و مناطقی که در آنجا فعالیت می‌کنند را از بین ببریم که این مهم جز با توسعه کیفیت زندگی اهالی آن مناطق محقق نخواهد شد.

استاندار خوستان ادامه داد: در مقابل ما نیز به عنوان نهاد حاکمیتی حامی و پشتیبان صنایع خوزستان هستیم تا آسیب و مشکلی برای این صنایع که به خوبی در حال رونق بخشی به اقتصاد خوزستان هستند، پیش نیاید.

شریعتی با اشاره به ضرورت توجه به بالا بردن کیفیت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان در کنکور و دانشگاه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی فراگیر عنوان کرد: در همین دو سال اخیر حدود ۶ هزار دانش‌آموز را که در پی فقر و محرومیت ترک تحصیل کرده بودند را به مدرسه بازگرداندیم و آنها را بورسیه کردیم.

در ابتدای جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت وحدت رویه صنایع مختلف استان در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم صنعت از زیست مردم فاصله بگیرد چرا که یک صنعت در فضای خلأ شکل نمی‌گیرد و ناگزیر است که در دل جامعه باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of