شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 27 April 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

شرکت های مشکل دار استان برای دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعلام کرد: شرکت های مشکل دار استان برای دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می شوند

ارسلان غمگین در جلسه هماهنگی و اجرایی کردن پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی مشکل دار دارای حقوق معوقه کارگران استان- که با حضور یحیایی مدیریت شعب بانک رفاه کارگران خوزستان و دیگر مسوولان برگزار شد- گفت: براساس تصمیم های اتخاذ شده از سوی وزارت متبوع، استان های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار و معوقات حقوق کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم بندی شدند که در این میان شرکت های خوزستانی برای دریافت تسهیلات به بانک رفاه کارگران معرفی می شوند.
وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی و واحدهای کارگری برای پرداخت معوقات حقوق کارگران خود، چندی پیش در نشست معاون‌ اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با رییسان بانک ها و مدیرعاملان بنگاه های اقتصادی، جلساتی داشتیم و در نهایت با پیگیری کمالی مشادر ویژه وزیر مقرر شد: براساس تصمیم های گرفته شده، استان های کشور برای حل موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار و معوقات کارگران، میان دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون تقسیم بندی شوند.
وی افزود: این تصمیم به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده است. در این ابلاغیه متقاضیان دریافت تسهیلات در خوزستان به بانک رفاه کارگران‌ معرفی می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از شناسایی کلیه واحدهای مشکل دار در استان برای نخستین بار به صورت دقیق خبر داد و عنوان کرد: همان گونه که بارها تاکید شد، باید به گونه ای عمل شود که بنگاه های اقتصادی قبل از بروز بحران، مشکل آنها را شناسایی و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در استان نسبت به رفع آن اقدام کنند.
غمگین ادامه داد: بر همین اساس حوزه روابط کار و اداره بازرسی کار را مکلف کردیم تا با بازرسی های موردی و بررسی های میدانی نسبت به شناسایی این واحدها اقدام کنند.
وی از برنامه ریزی برای تشکیل شورای هماهنگی، اقتصادی با مشارکت همه شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان خبر داد و گفت: این اداره کل در نظر دارد بیش از ۳۱ شرکت مربوط به شستا در خوزستان را به سرمایه گذاری در دو بانک رفاه کارگران و توسعه و تعاون هدایت کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان‌کرد: حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار اصلی‌ترین اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان است.
غمگین عنوان کرد: همکاری و همراهی بیشتر بانک‌ها به ویژه بانک‌ها و موسسات مالی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در پرداخت تسهیلات به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند بخشی از مشکلات واحدهای کارگری و بنگاه های اقتصادی را مرتفع کند.
وی تاکید کرد: باید با رصد مداوم، واحدهای تولیدی و کارگری که نیازمند دریافت منابع مالی برای حل مشکل حقوق معوقه گارگران خود هستند، شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.
گفتنی است: در این نشست یحیایی مدیریت شعب بانک رفاه کارگران خوزستان با تاکید بر حمایت همه جانبه از جامعه کارگری، ارایه خدمات به این قشر زحمت‌کش را در اولویت برنامه‌های بانک دانست و گزارشی از روند جذب و تخصیص اعتبارات اشتغالزایی بانک رفاه کارگران استان ارایه کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of