چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 1 May 2024

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک ؛

نماینده‌ی اهواز در بخش فیلم کوتاه داستانی با دست پر زاهدان را ترک کرد

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک (زاهدان) با معرفی برگزیدهای این جشنواره به ایستگاه آخر رسید. نماینده‌ی اهواز در بخش فیلم کوتاه داستانی با دست پر زاهدان را ترک کرد.

پنجشنبه شب اختتامیه‌ی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک به میزبانی استان سیستان و بلوچستان در سینما هلال زاهدان با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری کشور، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی کشور، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان برگزار شد.
فیلم کوتاه «غرقاب» در بخش فیلم‌ داستانی، تنها نماینده‌ی شهر اهواز به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی مسلم آقاکوچک‌ زاده لوح افتخار و تندیس جشنواره را در بخش ویژه “استاد عباسعلی حداد” دریافت کرد.
مسلم آقاکوچک زاده متولد ۱۳۷۰ در شهر اهواز، تحصیلات خود را در دوره‌ی کارشناسی در رشته‌ی ادبیات‌ نمایشی در شهر شیراز و مقطع کارشناسی ارشد را از دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکزی در رشته‌ی ادبیات نمایشی دریافت کرد. کارگردان فیلم کوتاه «غرقاب» فعالیت خود را در حوزه‌ی فیلم‌کوتاه در سال ۹۶ آغاز کرد. وی تاکنون فیلم‌های «بچه خرس‌ها هم گریه می‌کنند» ۱۳۹۶، «غرقاب» ، «حیات» و «۱- هیچ» ۱۳۹۸، را کارگردانی کرده است. غرقاب دومین اثر وی محسوب می‌شود. در خلاصه‌ی داستان غرقاب آمده است: “قطعه‌ای کوتاه از حذف کودکان از دنیا” دختری همراه با دوستش به مکانی غیرقانونی برای انجام عمل سقط جنین رفته‌اند.
شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی ماه ۹۸ به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های (خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of