پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 9 May 2024

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

۸۰ درصد پرسنل پروژه کارخانه کاغذ خوزستان بومی خواهند بود

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ۸۰ درصد پرسنل پروژه کارخانه کاغذ بومی خواهند بود و این مهم بخشنامه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر ظهر سه‌شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کشور تولید کاغذ ما از جمله کشورهایی هستیم که تمام نیازمان از خارج از کشور وارد کشور می‌شود و این در حالی است که همین کشورهای همسایه ما به طور وسیعی دارند کاغذ صادر می‌کنند.

وی افزود: با همکاری خوبی که صندوق توسعه انجام داد، میان بانک‌های پارسیان، سپه، صنعت و ملی همدلی خوبی اتفاق افتاد.

وی گفت: این پروژه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، تولید کاغذ از تفاله نیشکر که امروز منشأ آلودگی در این استان خوزستان است که از این کاغذ تولید کنیم؛ در صورتی که همین را اگر بخواهیم از جنگل و درخت تولید کنیم، سالانه ۶ میلیون اصله درخت نسبتاً مسن را باید قطع و به کاغذ تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: نفس اقتصادی این پروژه به گونه‌ای است که آلان ۴۶۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای این پروژه شده است که آلان ما سالانه ۲۸۵ یورو داریم واردات می‌کنیم؛ به این معنا است که پس از بهره‌برداری از این کارخانه دو برابر ارزی که صرف آن شده صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: همه این‌ها باعث شده این پروژه را به یک پروژه استراتژیک تبدیل کند و برای منطقه منشأ خیری خواهد شد.

وی بیان کرد: همان گونه که با یک همتی دوستان کمک کردند در حداقل زمان ممکن توانستیم این هماهنگی‌ها را انجام دهیم، اجرا نیز به همین خوبی انجام شود.

وی افزود: اساساً در کل کشور پروژه‌هایی که انجام می‌شوند، بخشنامه نیز ابلاغ شده است ۸۰ درصد پرسنل باید از منطقه جذب شود و این جز خط قرمزهای ما است که در دیگر پروژه‌ها نیز شاهد آن هستیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of