پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 9 May 2024

فرماندار ویژه خرمشهر :

مدیران دستگاه‌های اجرایی چوب لای چرخ تولیدکننده نگذارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مدیران دستگاه های اجرایی اگر خدمت نمی‌کنند لااقل چوب لای چرخ تولید و تولیدکننده نگذارند.

محمد حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان خرمشهر در سرسرای اجتماعات فرمانداری بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها تمایل دارند ولی وقتی وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند بی‌انگیزه می‌شوند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان گفت: به جای برداشتن موانع از سر راه تولید و تولیدکننده و تضمین امنیت سرمایه‌گذاران، با قوانین دست‌وپاگیر اداری آنها را فراری می‌دهیم.

حیدری با تاکید بر تکریم ارباب رجوع افزود: بیشترین شکایت سرمایه‌گذاران از بی‌احترامی کارشناسان زیرمجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: متاسفانه در خوزستان با وجود داشتن مواهب الهی و ظرفیت‌های خدادادی نرخ بیکاری بالا است و شهرستان خرمشهر نیز با داشتن مرز بین‌المللی و دروازه صادرات و واردات و در عین حال ظرفیت خدماتی نرخ بیکاری بالای دارد.

حیدری افزود: روزانه هفت‌هزار نفر از اتباع عراقی وارد شهرستان خرمشهر می‌شوند در صورتی که خدمات مناسب برای آنها ایجاد شود، میلیون‌ها ریال ارز وارد چرخه بازار ما می‌شود.

حیدری، داشتن برنامه را از راهکارهای غلبه بر مشکلات دانست و گفت: مدیران برنامه کاری خود را برای سال ۹۹ آماده کنند و برای نوشتن برنامه باید وضع موجود اشتغال و فرصت‌های شغلی را شناسایی و استفاده از فرصت‌های پیشرو را مدنظر گیرند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر نیز در این نشست از ایجاد ۵۳۷ فرصت شغلی در این شهرستان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بندر و دریانوردی، آموزش فنی و حرفه‌ای، راه و شهرسازی، و صندوق کارآفرین، بیشترین فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده اند.

حمید ظریف خسرجی، افزود: در بخش مشاغل خانگی در قالب ۲۳ طرح ، اعطای یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به واجدان شرایط در خرمشهر مصوب شد.

وی تعهد طرح کاروزی خرمشهر را ۱۰۵ نفر بیان کرد و گفت: پرونده ۳۱ نفر از این افراد نهایی شده و امید است تا پایان سال به رقم مورد نظر برسیم.

اسداله رییس بانک ملی مرکزی خرمشهر نیز در این نشست گفت: ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در خرمشهر به بانک معرفی شدند و پرداخت تسهیلات بانکی به میزان ۲۸۵ میلیارد ریال به آنها مصوب شده که ۲۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of