سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ Tuesday 21 May 2024

فرماندار خرمشهر:

بارندگی‌ چندین برابر میزان اعلام شده هواشناسی بود

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: میزان بارندگی که هواشناسی اعلام کرد، چندین برابر بیشتر از واقعیت بود و همین موجب ایجاد مشکلات عدیده برای این شهر شد.

به گزارش مهر، محمد حیدری ظهر شنبه در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارات ناشی از بارندگی اخیر استان اظهار کرد: طبق گزارش ستاد مدیریت بحران اعلام شد طی یک روز حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ میلی‌متر شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: ما با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان با برنامه‌ریزی‌های مختلف برای این میزان بارش مشکلی وجود نداشت.

فرماندار خرمشهر بیان کرد: بارش‌ها چندین برابر بیش از پیش‌بینی‌ها و در کمترین زمان اتفاق افتاد.

حیدری گفت: در دو ساعت شاهد ۱۱۲ میلی‌متر بارندگی در خرمشهر بودیم و با توجه به دو مشکل اساسی فقدان دفع آب‌های سطحی و عدم تکمیل دفع فاضلاب شهر موجب شد تا دیروز آب‌گرفتگی و مشکلات فاضلاب در خرمشهر وجود داشته باشد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در این مدت کارهای خوبی در این راستا انجام شد اما این اقدامات باید پیش از حادثه انجام می‌شد، تصریح کرد: ما در استان خوزستان به شدت از دانش مدیریت بحران در فقر هستیم و این مهم نیازمند افزایش آگاهی نهادهای تخصصی و عمل به تکالیف خود در زمان مناسب است.

وی بیان کرد: خط اصلی فاضلاب شهر خرمشهر از چند نقطه دچار شکستگی بود، چند نقطه نشتی یک سال در شهر وجود داشت که با اعتراض مردمی باز هم در این خصوص کسی رسیدگی نکرده بود.

حیدری خاطر عنوان کرد: بارندگی‌های اخیر مردم را اذیت نکرد بلکه مشکل اصلی فاضلاب بود که از قبل قابل مدیریت بود اما کاری انجام نشد.

فرماندار خرمشهر بیان کرد: دفع آب‌های سطحی خرمشهر مطالعه اولیه آن توسط شهرداری انجام شده است و در حوزه فاضلاب به ساده‌ترین مسئله که تراز آب بوده است رعایت نشده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of