پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 9 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

شهرداری اهواز به مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل نکرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: حضور نداشتن شهرداری اهواز در ستاد تنظیم بازار خوزستان و همکاری نکردن در این ستاد برای حل مشکلات، به استاندار و شورای تامین خوزستان اعلام تا به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت بیان کرد: پارسال در ستاد تنظیم بازار خوزستان مصوب شده بود که شهرداری اهواز هفت میدان میوه و تره بار روز در اهواز ایجاد کند که متاسفانه هنوز این مصوبه را اجرا نکرده است.

وی گفت: ایجاد مانیتورهای قیمت گذاری در میدان میوه و تره بار و کشف قیمت میوه و تره بار بر اساس عرضه و تقاضا و میزان واردات بر عهده سازمان میادین شهرداری گذاشته شد که متاسفانه شهرداری اهواز به این مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز عمل نکرده است.

حسن زاده بیان کرد: این کم کاری ها و اهمیت ندادن به ستاد تنظیم بازار خوزستان و مصوبات آن به استاندار اعلام خواهد شد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز بیان کرد: برای قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار کمیته ای متشکل از سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانداری و شهرداری اهواز تشکیل شده است.

عبدالرحمان ناصریان ادامه داد: سازمان میادین شهرداری اهواز وظیفه کشف قیمت میوه و تره بار را بر عهده دارد که متاسفانه به این وظیفه خود عمل نمی کند تا قیمت کارشناسی برای میوه و تره بار تعیین شود.

وی گفت: یک شرکت برای واردات کولر به خوزستان اعلام آمادگی کرد اما برای شروع به کار به برخی مجوزها نیازداشت که با همکاری سازمان صمت خوزستان این مجوزها دریافت شد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند به نداشتن سابقه واردات این شرکت ایراد وارد کرده و با شرط مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان به ارایه مجوز فعالیت این شرکت موافقت خواهد کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان نیز بیان کرد: برای قیمت گذاری میوه و تره بار در ابتدا باید کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود که این وظیفه بر عهده سازمان میادین شهرداری است که این کار صورت نگرفته است.

بهرام جباری بیان کرد: قیمت گذاری میوه و تره بار در میدان بسیار حساس است و باید با کارشناسی انجام شود .

وی درادامه با اشاره به افزایش قیمت گازسوز کردن خودروها پس از اصلاح قیمت بنزین در آبان امسال گفت: گاز سوزکردن خودروها توسط واسطه ها انجام می شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت در این بخش شده است.

وی افزود: ۶ نمایندگی گاز سوز کردن خودرو در خوزستان وجود دارد و بیش از یکصد مرکز غیرمجاز در این بخش فعالیت دارند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of