شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 4 May 2024

امام جمعه اهواز:

شورای نگهبان باید مانع ورود ‌غرب‌گرایان به مجلس شود

امام‌ جمعه اهواز با تأکید بر لزوم سخت‌گیری بیشتر شورای نگهبان در تائید صلاحیت کاندیداها گفت: شورای نگهبان باید مانع ورود لیبرال‌ها و غرب‌گرایان به مجلس شود چراکه مردم دیگر طاقت شاهد سهل‌انگاری در نظارت‌ها را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام سید‌محمدنبی موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به آغاز بررسی‌های شورای نگهبان برای تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ اظهار داشت: شورای نگهبان خود را آماده کند که مانند گذشته افرادی مخالف با آرمان‌ها و برنامه‌های نظام تائید نشوند.

وی افزود: امام خمینی(ره) صف‌بندی‌ها در انقلاب را به افراد انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کرده اما تا چه زمانی باید لیبرال‌ها و غربگرایان در تصمیمات کشوری تاثیرگذار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با تأکید بر لزوم سخت‌گیری بیشتر شورای نگهبان در تائید صلاحیت کاندیداها گفت: شورای نگهبان باید مانع ورود لیبرال‌ها و غرب‌گرایان به مجلس شود چراکه مردم دیگر طاقت شاهد سهل‌انگاری در نظارت‌ها را ندارند.

‌موسوی‌فرد تصریح کرد: ما مردم ایران اسلامی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نمی‌توانیم بپذیریم که در انتخابات، شورای نگهبان کسی را تائید کند که لیبرال بوده و گرایش به غرب دارد.

وی تأکید کرد: باید انقلابی‌ها را شناسایی و آن‌ها را تائید کنیم نه آن‌هایی که در ۴۰ سال گذشته وبال گردن انقلاب بودند.

امام‌جمعه اهواز درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: وقتی یک نفر تائید صلاحیت شد باید تا پایان دوره زیر ذره‌بین شورای نگهبان باشد یعنی اگر یک نفر در انتخابات شروع به توزیع خواروبار و پهن کردن سفره‌های غذا کرد او را رد صلاحیت کنند و نگذارند که برای مقاصد اقتصادی وارد مجلس شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به انواع مختلف جنگ و شکل‌های جدید آن، عنوان کرد: جنگ‌ها را می‌توان به سه مدل سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم‌بندی کرد که در جنگ نرم یکی از اقسام آن‌که در علوم جنگی اصل پنجم به‌حساب آمده جنگ ادراکی و شناختی است.

وی افزود: هدف از این جنگ هجمه به باورها، قوه شناخت و اعتقاد انسان‌ها است. تأثیر این جنگ نیز بر همه اقشار مختلف جامعه بوِ و هیچ‌کس از آن مصون نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: در این جنگ که مرحله پیشین تغییر رفتار است ابتدا در ذهن اشخاص و عموم ایجاد تردید و ابهام می‌کند و به‌تدریج در رفتار نیز اثر می‌گذارد.

‌موسوی‌فرد با اشاره به ۵ هدف دشمن در جنگ روانی، گفت: پنج هدف دشمن در جنگ ادراکی و روانی شامل قداست زدایی، بی‌اعتمادی، اعتبار زدایی، مشروعیت‌زدایی و در نهایت ناامیدی است.

وی افزود: در نهایت این جنگ سرمایه اصلی انقلاب که تکیه‌گاهش بر مردم است را از آرمان‌ها دور کرده و آن‌ها را نسبت به مسائل بدبین کنند.

امام‌جمعه اهواز تصریح کرد: شنیدن مطالبات مردم و عمل نکردن و محقق نکردن آن‌ها سبب از بین رفتن سرمایه اجتماعی نظام می‌شود؛ و مقدمه‌ای برای ناامیدی مردم از جمهوری اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان داشت: در اعتراضات اخیر یک عده‌ای اغتشاشگر با برنامه‌ریزی وارد اعتراضات مردمی شدند و مطالبات به‌حق مردم را به انحراف کشیدند.

وی تصریح کرد: اگر دشمن بخواهد در جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به نتیجه برسد نقطه نخست آن تصرف خاک‌ریز فکر و ذهن جوانان ما است. هنگامی‌که دشمن توانست نگرش ما را دچار خدشه کند به هدف خود رسیده است.

امام‌جمعه اهواز ادامه داد: دشمن اگر بتواند خاک‌ریز ما می‌توانیم را که در انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد، از بین ببرد و منافع شخصی را در افراد تقویت کند پیروز جنگ خواهد بود

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of