سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

بانوی خوزستانی سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد بانوی خوزستانی سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد

رئیس هیات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: بانوی ورزشکار خوزستانی نخستین سهمیه استان در را رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورد.

مهرداد شیروانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متقیان امروز در پنجمین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان که در شهر دبی امارات در حال برگزاری است موفق به کسب سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ شد.

وی افزود: متقیان به دلیل داشتن رنکینگ بالا، بدون حضور در مرحله مقدماتی و به طور مستقیم در مرحله پایانی این رقابت‌ها حاضر شد و با ثبت رکورد ۲۲٫۶۷ متر در ماده پرتاب نیزه، کلاس F۵۶، در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان گفت: پیش از برگزاری این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌کردیم که خانم متقیان روی سکو برود که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه امان‌اله‌ پاپی و مهناز امینی دیگر ورزشکاران خوزستانی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هستند گفت: پاپی در رشته پرتاب نیزه روز ۲۳ آبان به میدان می‌رود که شانس بالایی برای کسب نشان طلا دارد؛ امینی نیز در پرتاب وزنه روز ۲۲ آبان به رقابت می‌پردازد که امیدواریم بتواند سهمیه پاراالمپیک را کسب کند. زهرا کرم‌زاده از خوزستان نیز به عنوان مربی، در کادرفنی تیم ملی کشورمان حضور دارد.

شیروانی افزود: ما ۲ ورزشکار دیگر به نام‌های زهرا صالحی در رشته پرتاب نیزه و علیرضا قلعه‌ناصری در پرتاب دیسک داریم که در مسابقات اردیبهشت‌ سال آینده، این شانس را دارند که سهمیه المپیک کسب کنند.

به گزارش ایرنا رقابت‌های قهرمانی جهان تا ۲۴ آبان در دبی دنبال می‌شود و نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌شوند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of