دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 6 May 2024

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۳۹۵ هزار دانش‌آموز در المپیاد ورزشی شرکت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ۳۹۵ هزار دانش‌آموز خوزستانی در ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت دارند.

کوروش مودت دوشنبه در آیین آغاز ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دبستان بهار اهواز بیان کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت دانش‌آموزان هرساله برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان در سطح مدارس برگزار می‌شود و به یک برنامه دایمی در آموزش و پرورش تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزانی تندرست و سالم اولویت مجموعه تعلیم و تربیت است گفت: برای تربیت شهروندانی سالم و علاقمند به ورزش باید تربیت بدنی را از دوران مدرسه ترویج و فرهنگ‌سازی کرد.

وی افزود: دانش آموزان در المپیاد ورزشی در قالب رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، طناب زنی، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دو و میدانی و بازی‌های بومی و محلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مودت ادامه داد: این رقابت‌های دانش آموزی از نیمه دوم آبان آغاز، و تا نیمه دوم اسفند ادامه خواهد داشت؛ در المپیاد ورزشی، دانش آموزان با انواع رشته‌های ورزشی آموزشگاهی آشنا و به رقابت و مسابقه می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان، ارتقای شاخص‌های تندرستی و سلامت در بین دانش‌آموزان ، ترویج فرهنگ تندرستی و سلامت دربین دانش‌آموزان، افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های جمعی و گروهی و ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.

براساس گزارش ایرنا المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای هر سال در مدارس تعیین شده در خوزستان برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها دانش‌آموزان با استعداد در رشته‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of