سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

طرح بررسی میزان شیوع ناباروری آغاز شد

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح بررسی میزان شیوع ناباروری در زنان خوزستان همزمان با سراسر کشور، روز شنبه ۱۸ آبان آغاز شد.

سید مهدی حسینی زاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان‌کرد: این طرح در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و فرزندآوری به شکل پرسشگری در چهار نقطه شهری و روستایی خوزستان شامل اهواز، کارون، باغملک و خرمشهر توسط کارشناسان بهداشت با داشتن کارت شناسایی معتبر انجام می‌شود.

وی افزود: گروه هدف به صورت خوشه‌ تصادفی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام‌ شده که زنان متاهل یا با تجربه زندگی مشترک در رده سنی ۱۵ تا ۴۹ سال را شامل می‌شود.

حسینی زاده ادامه‌داد: هدف از اجرای این طرح بررسی شیوع میزان ناباروری از طریق تکمیل پرسشنامه است که با آنالیز پاسخ‌ها، برنامه‌ریزی در راستای فرزندآوری و حل معضل ناباروری صورت‌ گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مردم خواست با کارشناسان بهداشت در این طرح همکاری لازم را انجام‌دهند.

وی افزود: این طرح فقط در قالب پرسشگری است و هیچ گونه دارو و یا تزریقی صورت نمی‌گیرد و نیازمند ارایه کارت شناسایی از طرف گروه هدف نیست.

وی گفت: این طرح به مدت یک ماه ادامه دارد.

طبق برآورد انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۰، حدود ۵۰ میلیون زوج در دنیا از ناباروری رنج می‌برند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of