دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 29 April 2024

یکی از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران موفق شد؛

انتشار کتاب تخصصی تحت عنوان شیمی و آزمایش به زبان ساده

یکی از کارشناسان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران موفق به انتشار کتاب تخصصی تحت عنوان « شیمی و آزمایش به زبان ساده» شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران دکتر رضا خیاط گفت: این کتاب را با هدف ارتقاء آگاهی عمومی و ترویج علوم پایه و ابتدائی شیمی بین علاقه مندان به ویژه دانش اموزان تالیف کرده است.

وی که دارای مقالات علمی متعدد در زمینه های مختلف از جمله نانو کاتالیست است، افزود: در این کتاب به زبان ساده الفبای آزمایش های شیمی و چگونگی انجام برخی از آن ها در شرایط بیرون از محیط آزمایشگاه با استفاده از حداقل وسایل و تجهیزات توضیح می دهد.

خیاط که در سمت کارشناس کنترل و نظارت بر عملیات سیال حفاری و پسماند از سال ١٣٨٧ در شرکت ملی حفاری ایران به کار اشتغال دارد و دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی شیمی آلی است اظهار کرد: در سال ١٣٩٧ با کمک تعدادی از اساتید دانشگاه علوم و تحقیقات اهواز اقدام به جمع آوری اطلاعات اولیه و انتشار این کتاب در تیراژ ۴۰۰ نسخه نموده است.

نویسنده کتاب شیمی و آزمایش به زبان ساده افزود: در این کتاب سعی شده از مفاهیم و واژه های تخصصی ساده استفاده شود و در تنظیم مطالب فرض بر این بوده که خواننده با اصول شیمی و آزمایشگاه آشنایی مختصر دارد .

وی با بیان اینکه جلد دوم این کتاب با محتوای کامل تر در ١٣٩٩ در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: از چاپ نخست این کتاب، یکصد جلد به طور رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم استان خوزستان توزیع شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of