یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 5 May 2024

با روش فیشینگ و درگاه های تقلبی ؛

۷۰ درصد جرایم سایبری خوزستان در حوزه اقتصادی است

سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جرایم سایبری در این استان در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد گفت: علت بخش زیادی از این جرایم ناشی از ناآگاهی شهروندان است.

به گزارش ایرنا سروان یونس عیسی پره شامگاه جمعه در حاشیه چهارمین نمایشگاه الکامپ خوزستان در نشست با رسانه‌های استان اظهار داشت: غالب تخلفات فضای مجازی در حوزه اقتصادی با روش فیشینگ و درگاه های تقلبی صورت می گیرد و اگر فرد آگاهی لازم را نداشته باشد با مشکلات جدی مواجه می شود.

وی افزود: یکی از راه های پیشگیرانه برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی استفاده از صفحه کلیدهای مجازی است که نماد تجارت الکترونیک نیز باید در این صفحات مشاهده شود.

سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان گفت:یکی از مهمترین مسائلی که باعث کلاهبرداری مجازی می شود ناآگاهی شهروندان از این فضا است.

عیسی پره بیان کرد: پارسال در کشور بیش از یکصد سایت متخلف شناسایی و غیر فعال شدند.

وی اظهار داشت : فعالیت درگاه های پرداخت این سایت ها نیز در حال پیگیری بوده و به زودی از طریق سیستم بانکی امکان فعالیت در این سایت ها متوقف می شود.

سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان افزود: پلیس فتا با تمامی ظرفیت خود موضوع آموزش را به صورت حضوری و غیر حضوری در دستور کار دارد.

وی گفت: آموزش به صورت حضوری در سطح دانشگاه ، مدارس ، شرکت ها و سازمان ها به صورت مستمر در حال انجام است و از طریق وبسایت پلیس فتا نیز ارائه آموزش غیر حضوری در دستور کار است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of