دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 29 April 2024

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان :

۲۵۰ هزار نفر بیمه اجباری می شوند

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان گفت: ۲۵۰ هزار نفر در خوزستان فاقد پوشش بیمه ای هستند و امسال زیرپوشش بیمه اجباری و رایگان قرار خواهند گرفت.

علی خسروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آبادان اظهار داشت: این افراد باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به صدور دفترچه بیمه و استعلام وزارت رفاه برای تعیین دهک ، اقدام کنند.

وی اجرای طرح ارزیابی وسع بیمه درمانی خوزستان را یادآور شد و گفت: طرح ارزیابی وسع خوزستان ، سرانه بیمه درمانی سه دهک پایین جامعه کاملا رایگان ، دهک چهارم ۵۰ درصد سرانه حق بیمه را باید مشارکت کنند و دهک پنجم به بالا باید حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت کنند.

خسروی شمار بیمه شدگان استان خوزستان را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

وی میزان هزینه صرف شده بخش درمانی سال گذشته خوزستان را ۶هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان معادل ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش بیمه خدمات درمانی خوزستان صرف شده است.

خسروی بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان در سال ۹۷ را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار بار برشمرد و گفت: در برآورد انجام شده افراد بیمه شده در استان خوزستان روزانه ۲۱ هزارنفر در روز به موسسات درمانی، مطب ها و مرکز درمانی مراجعه و روزانه یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال هزینه می شود.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت درسال ۹۷ به بحت پروژه های الکترونیک و ایجاد بستر الکترونیک گام های موثر برداشت و دفترچه های درمانی را حذف نمود.

خسروی با بیان اینکه این طرح از شهرستان حمیدیه شروع شد ، گفت: پس از شهرستان حمیدیه هشت شهرستان مشمول این طرح شدند و آبادان جزوی از این شهرستان ها بود.

وی به میکانیزه شدن طرح بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: از مهرماه سال جاری طرح میکانیزه بیمه سلامت در همه مراکز درمانی اجرا شده و هم اینک مراحل بستری که دستی انجام می شد به صورت میکانیزه انجام می شود.

خسروی ادامه داد: امسال افراد زیرپوشش بیمه سلامت با مراجعه به مراکز درمانی فقط با ارائه شماره ملی می توانند پذیرش و خدمات درمانی بهره مند شوند.

طرح ارزیابی “وسع” همزمان در سراسر کشور در خوزستان با هدف مشارکت افراد زیرپوشش در تامین هزینه‌های درمانی در هفته سلامت از سوم تا نهم آبان ۱۳۹۸ اجرا می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of