یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 28 April 2024

هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان، هشدار سطح قرمز را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: از اوایل وقت دوشنبه تا اواخر وقت همان روز شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد استان خوزستان و همچنین انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود: این شرایط در شمال شهرستان اندیمشک، شمال شهرستان دزفول، شهرستان‌های اندیکا، لالی، گتوند، بهبهان، هندیجان، صیدون، باغملک، ایذه و سردشت زیدون پایدار است.

وی گفت: در این مدت بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

سبزه زاری توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

وی افزود: آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر ضروری است.

وی گفت: احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جا به جایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول ضرورت دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of