یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 28 April 2024

پیش‌بینی سیلاب و اصابت صاعقه در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه با استقرار سامانه بارشی از از روز چهارشنبه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز چهارشنبه تا اواسط روز جمعه به سبب استقرار سامانه بارشی بر روی استان، طی ساعاتی بارش باران به همراه رعد و برق ،وزش باد نسبتا شدید موقتی و احتمال وزش تندباد لحظه ای، در مناطق مستعد ریزش تگرگ رخ خواهد داد.

وی افزود: طی مدت فعالیت این سامانه و به ویژه اواخر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه قابل انتظار است و طی امروز و فردا نیز با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار صبحگاهی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کشاورزی اهواز با ۳۴.۴ و ایذه با ۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای استان ۱۷.۳ و حداکثر ۳۳.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم پایداری جو و افزایش آلاینده‌های جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان در روز سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده است.

همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به استقرار سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده که سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای(در بیشتر نقاط استان به ویژه ارتفاعات)، بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط استان خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of