یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 28 April 2024

معاون سیاسی‌ـ‌اجتماعی استاندار خوزستان:

جنایت‌های رژیم صهیونیستی نسل‌کشی در مقابل یک ملت بی‌دفاع است

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین جنگ نیست بلکه نبرد غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیر انسانی برای نسل‌کشی در مقابل یک ملت بی‌دفاع است.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴، آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت امروز، ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی گیت‌ بوستان اهواز برگزار شد.

عبدالله افرازه‌شهاوند، معاون سیاسی‌ـ‌اجتماعی استاندار خوزستان در این برنامه گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین جنگ نیست بلکه نبرد غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیرانسانی برای نسل‌کشی در مقابل یک ملت بی‌دفاع از طریق حملات هوایی و موشکی است که ساعت به ساعت دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه آن‌ها را مورد هجمه قرار دادند.

وی با بیان این‌که به مردم و به ویژه مقاومان و گردان‌های مقاومت فلسطین هم باید تبریک و هم باید تسلیت گفت، افزود: تبریک به جبهه مقاومت فلسطین از این جهت که اتفاق بزرگی را با کمترین امکانات و تجهیزات رقم زدند و شکست دیگری را در این نبرد برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ثبت کردند زیرا برای رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی بود چنانکه هیمنه و زره آهنین پوشالی رژیم اشغالگر صهیونیستی هم در حملات هوایی فروریخت و هم در نبرد زمینی فرو ریخت.

او با اشاره به این‌که بخشی از سفارت‌خانه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به آتش کشیده شده و نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سفارتخانه آن نیز تعطیل و قطع روابط شده است، گفت: این‌ها از برکات این اتفاق بوده؛ گرچه مصیبت‌های بسیاری بر مردم مظلوم غزه همچون گذشته تحمیل شد و نسل‌کشی در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین همچنین باعث بیداری بیش از پیش مردم دنیا شده است چرا که امروزه شاهد این هستیم که در دل آمریکا که حامی اصلی اسراییل است مردم بیش از گذشته به پا خواستند و تجمعات باشکوهی را در حمایت از مردم مظلوم غزه انجام دادند.

افرازه‌شهاوند ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که رژیم اشغالگر تعیین تکلیف شود و خواهد رسید این روز که وعده الهی و وعده بزرگان ما این است که ظلم پا برجا نیست.

همچنین مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: استان خوزستان با پیش‌زمینه‌ای که دارد در موضوعات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انقلابی همواره پیشگام است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت الگویی برای همه‌ استان‌ها باشد چنانکه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار جبهه مقاومت بتوانیم برای جایگاه رسانه‌ای کار، حرکت و الگوسازی کنیم و هر چه زودتر خبر انتصار و پیروزی حقیقی عملیات جبهه مقاومت در فلسطین به قلم خبرنگاران رسانه‌ای شود.

منادی با بیان این‌که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین سنگین است، افزود: اتفاقاتی که در سرزمین فلسطین رخ داد از روز نخست تاکنون که نزدیک به ۳۰ روز از آن می‌گذرد در تاریخ مقاومت فلسطین در مقابل رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی به نوعی یک مبدا تاریخی شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: اتفاقاتی که در سرزمین فلسطین مشاهده می‌کنیم صحنه‌های تلخی است که هر انسان با هر مسلک، دین و مرامی نمی‌تواند شاهد آن‌ها باشد و از این جهت اوضاع و احوال روحی و فکری انسان‌ها به این سمت رفته است.

منادی خاطرنشان کرد: اگر امروز برداشتی از شدت و حدت جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غزه وجود دارد و این بیداری در مورد حقیقت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است، چنانکه در جای‌جای جهان راهپیمایی‌ها و تظاهراتی بر ضد رژیم صهیونیستی می‌بینیم که بیش از این در این ابعاد شاهد آن‌ها نبودیم نشان‌دهنده یکی از کارکردهای مهم رسانه است اگر بخواهد در جای درست قرار بگیرد و اگر بخواهد کار درست را انجام دهد.

او با اشاره به این‌که در ۳۰ روز جنایت رژیم صهیونیست بیش از ۴۰ شهید خبرنگار و اهل‌رسانه به جا مانده است، گفت: وقتی که پای روایت‌گری در میان باشد و بنا براین باشد که همه مردم از وضعیت یک منطقه‌ای مطلع شوند این خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که در میدان حضور پیدا می‌کنند و به قطع از امدادگرها و نیروهای نظامی نیز آسیب بیش‌تری می‌بینند زیرا هم علامت‌های خاص و ویژه‌ای دارند و هم قوانین بازدارنده‌ای در مقابل امدادگران دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از پیگیری برای برگزاری اولین جشنواره هنری با عنوان مقاومت در غزه فلسطین که شامل موضوعات مختلف فرهنگی‌ـ‌هنری از جمله تئاتر، شعر، آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای است در آینده نزدیک خبر داد.

در این آیین “فاطمه محمودی” و “سید محمدمهدی شفیعی”، از شاعران خوزستانی چند قطعه شعر در خصوص غزه و مقاومت خوانش کردند.

در بخشی از این آیین پیام صوتی “وائل الدحدوح” خبرنگار شبکه الجزیره در غزه به خبرنگاران خوزستانی پخش شد و وی در این پیام تاکید کرد تا زنده هستیم به رسالت خود عمل می‌کنیم.

در این برنامه سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان اظهار کرد: خبرنگاران در جریان مقابله با رژیم صهیونیستی به جهاد با کلمه مشغول هستند و این جهاد به موازات جنگ نظامی است.

وی ضمن قدردانی از برگزاری آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت با اشاره به یک آیه از قرآن کریم تصریح کرد: به مردم مقاوم و قهرمان فلسطین و همین طور به مردم مقاوم ایران، لبنان، یمن و عراق درود می‌فرستیم و به روح شهیدانی که با خون خود بزرگترین حماسه‌های قهرمانانه را به جهانیان صادر و امت اسلامی را سربلند کردند درود می‌فرستیم. همچنین شهدایی که در مسیر آزادسازی قدس بر خاک افتادند و خانواده‌های آنان که عزیزان خود را در راه حق تقدیم کردند، گرامی‌ می‌داریم.

خواهر شهید سید عباس موسوی با اشاره به صحنه خونین فلسطین در این روزها، عنوان کرد: ما جرایم وحشیانه رژیم صهیونیستی از بمباران و کشتار مردم غزه را محکوم می‌کنیم، جرایمی که نشانگر خوی درنده این دشمن بی‌رحم است و این چیزی است که آمریکا می‌خواهد.

وی تصریح کرد: امروز روشن شده که این دشمن حتی خبرنگاران و اصحاب رسانه که صدای خود را برای بیان حقیقت و مظلومیت غزه بلند می‌کنند مورد هدف قرار می‌دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: همان طور که افراد مقاومت در جنگ نظامی نیازمند ایمان و ثبات هستند، خبرنگارانی که می‌خواهند صدای مقاومت باشند نیز به این دو عنصر یعنی ایمان و ثبات نیاز دارند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در برابر تلاش غرب در شکستن ارزش‌ها، اراده و انسانیت امت اسلامی نیز گفت: حملات وحشیانه رژیم اسراییل علیه زنان و کودکان نشان می‌دهد که این گروه برای آن‌ها خطرساز هستند.

خواهر شهید سید عباس موسوی تاکید کرد: تحلیل آن‌ها این است که این کودکان در آینده به افراد مقاومت تبدیل می‌شوند و زنان نیز باید کشته شوند چرا که کودکان را برای مقاومت پرورش می‌دهند. برای پایان دادن به این توطئه باید مبارزه کنیم و همه نیرو و توان خود را به کار گیریم؛ همچنانکه خدای متعال فرمود: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ» و این لازمه جهاد و مبارزه نظامی، فکری، فرهنگی و رسانه‌ای است.

وی اضافه کرد: راز نیرومندی ما امروز، مقاومت است و خاستگاه نیرومندی ما تمسک به مسیر امام حسین(ع) است که امروز در نهضت امام خمینی(ره) تجسم یافته است. نیروی ما به پشتوانه انقلاب امام خمینی(ره) است که موسس نخست قضیه فلسطین است و روحیه مبارزه و مقاومت را در کالبد امت‌ها دمید. تلاش‌های نیروهای مقاومت در همه میدان‌ها به برکت امام خمینی (ره) است؛ امامی که آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد. همچنین امام موسی صدر که می‌فرمود «از فلسطین با عمامه و محراب و منبر حمایت می‌کنم و بازگشت به فلسطین، بازگشت به نماز و ایمان و دعا است و اگر برای جنگ با این دشمن، سلاحی نمی‌یابید، پس با ناخن‌هایتان با آنها مبارزه کنید.»

موسوی با بیان این‌که همه ما آماده مقابله با دشمن آمریکایی و صهیونیستی هستیم، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در حالی ما را تهدید می‌کند که امروز در مقابل یک کودک فلسطینی که قرآن به دست گرفته است، درمانده و عاجز است. این دشمن در برابر کودکی که یک دستش قطع و دست دیگرش به علامت پیروزی بالاست عاجز است.

وی خاطرنشان کرد: این دشمن وحشی در شکستن اراده مردمی که گرسنه و تشنه روی سنگ‌ها می‌خوابند درمانده است، مردمی که حاضر نیستند سرزمین خود را ترک کنند و معتقدند خون، بهای آزادی است.

خواهر شهید سید عباس موسوی با تاکید بر این نکته که پیروزی امت اسلامی آغاز شده و شهید در زندگی ما به یک مدرسه تبدیل شده است، گفت: شهدا فرزندان این امت هستند. شهید با اخلاص و فنای فی‌الله خود حجت را بر ما تمام کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: رویای شهید سید عباس موسوی که همیشه دغدغه فلسطین را داشت آن بود که در خاک فلسطین شهید شود و همین طور سردار شهید سلیمانی که موسس نخست طوفان الاقصی است. این شهدا و سایر شهیدان بر ما حجت هستند، چون هدفی جز آزادسازی مستضعفان و محرومان نداشتند.

در پایان این مراسم بیانیه ای به دو زبان فارسی و عربی قرائت گردید که متن آن به شرح ذیل می باشد.

بیانیه شرکت کنندگان در کنفرانس مقاومت اسلامی :
بسم الله الرحمن الرحیم
اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا وان الله علی نصرهم لقدیر.
صدق الله العلی العظیم
عملیات طوفان الاقصی وشکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر رزمندگان مسلمان فلسطینی بطور قطع شاکله خاور میانه را در اینده به سود ملتهای مسلمان منطقه تغییر خواهد داد.
اگر چه ارتش رژیم صهیونیستی پس از شکست میدانی به بمباران وحشیانه غیر انسانی مردم بیدفاع غزه پرداخته اما انچه تعیین کننده است برون داد نبرد میدانی است که پازل جدید اراضی اشغالی را در اینده ترسیم می کند.
کشتار مردم غزه وقتل عام هزاران کودک وزن مسلمان فلسطینی در غزه نقاب نفاق را از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر بر گرفت ومشخص شد که جهان اسلام با یک جنگ ترکیبی صهیونیستی –غربی مواجه است.
تشکیل یک پل هوائی بین امریکا ،اروپا ورژیم صهیونیستی برای کمک به ارتش شکست خورده اسرائیل از وجود یک صف ارائی غربی علیه امت اسلامی حکایت دارد.
سکوت سران کشورهای عربی وعلمای جهان اسلام نسبت به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی مظلوم غزه نشان می دهد که ملت فلسطین در این نبرد سرنوشت ساز تنها است .
اگر چه ملتهای ازاده جهان با راه پیمائی وتظاهرات گسترده خود در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ثابت کردند که وجدان بشری همچنان زنده است اما شکل گیری یک مجموعه ارتباطی منسجم رسانه ای برای مقابله با حجم گسترده جریان سازی های رسانه های صهیونیستی امریکائی امری واجب وضروری به نظر می رسد.
انچه مسلم است صهیونیستها با بر خورداری از صدها شبکه ماهواره ای تلاش دارند تا ضمن مظلوم نمائی ملت فلسطین را تروریست وتجاوز گر تلقی کنند وافکار عمومی را علیه مردم ستم دیده فلسطین بشورانند.
از این روشکل گیری یک سازمان مردم نهاد تحت عنوان خبرنگاران مسلمان بدون مرز برای نصرت ویاری ملت فلسطین مورد توجه مقامات رسانه ای وفرهنگی استان خوزستان قرار دارد.
لذا از همه اصحاب قلم ،خطباء و کارشناسان حوزه رسانه دعوت می شود تا به دور از گرایش های سیاسی وحزبی استین همت بالا زده وتمام تلاش خود را برای شرکت در جهاد تبیین وبیان واقعیت های موجود در فلسطین وجهان اسلام به کار گیرند.
ملت فلسطین امروز بیش از سلاح نظامی به سلاح قلم وبیان برای به چالش کشاندن مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر مانند ،امریکا و کشورهای اروپائی نیاز دارند.
در این شرایط حساس وجدان اسلامی اقتضا می کند تا اصحاب رسانه در خوزستان که غالبا دورن جنگ تحمیلی را درک کرده اند در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای برای شرکت در جهاد تبیین، قابلیت ها وخلاقیت های رسانه ای خود را برای مبارزه منسجم وسیستماتیک با رسانه های دروغپرداز امریکا وصهیونیستها به کار گیرند.
اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان
خانه مطبوعات استان خوزستان
شبکه جهانی الاهواز

بیان صادر عن مؤتمر الاعلامیین الخوزستانیین الداعمین للمقاومه الاسلامیه
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولا یخشون احدا الا الله وکفی بالله حسیبا

صدق الله العلی العظیم
لقد شهدت منطقه الشرق الاوسط على مر الدهور احداث الیمه وثورات وحروب دامیه فرضت على سکانها و قضت على الاخضر والیابس وجلبت الکوارث والویلات على شعوب المنطقه .
ومازالت الاحداث تتوالى والحروب مستعره اذ ضحیتها سکان المنطقه الذین اصبحوا وقودا لمثل هذه الحروب التی تفتعل بین حین واخر بفعل فاعل وباشاره من القوى الاستکباریه التی لا ترید الامن والاستقرار الى الامه الاسلامیه .
ومن الکوارث التی حلت بالمنطقه قیام القوى الغربیه بزرع الکیان الصهیونی فی جسد الامه الاسلامیه حیث ان الشعب الفلسطینی المسلم هو الذی دفع ویدفع وحده ثمن وجود هذه الغده السرطانیه فی المنطقه.
الشعب الفلسطینی المظلوم قدم التضحیات الجسام من اجل تحریر المقدسات الاسلامیه من دنس الصهاینه وضحى بخیره ابناءه نیابه عن الامه الاسلامیه التی لم تهتم بما ینبغی من اجل شحذ الهمم للدفاع عن اولى القبلتین وثالث الحرمین الشریفین الا وهو المسجد الاقصى الشریف.
واخر ما شهده العالم وسط صمت مریب من قبل الدول الغربیه والعالم برمته المجزره البشعه التی قام بها الکیان الصهیونی ضد اهالی غزه الصامده بعد عملیه طوفان الاقصى الذی زعزعت ارکان الکیان الصهیونی وهزت عروش حلفاء هذا الکیان الوحشی.
استشهاد کوکبه من الاعلامیین الذین قاموا بواجبهم المهنی من اجل تغطیه الاحداث المؤلمه فی غزه یدل على مدى وحشیه الکیان الصهیونی وخشیته من نشر الحقائق على ارض المعرکه فی غزه .
وبما ان البروتکولات الدولیه تمنح الاعلامیین الحصانه اللازمه فی سوح القتال ولکن اغتیال الصحفیین خیر دلیل على ان الکیان الصهیونی خاصه والدول الغربیه المتحالفه مع هذا الکیان الغاشم لا تحترم الاتفاقات الدولیه.
وانطلاقا من ضروره ایصال الصوره الحقیقیه فی الساحه الفلسطینیه بشکل خاص والساحه الاسلامیه بشکل عام ارتاء الصحفیون والاعلامیون فی محافظه خوزستان بتشکیل مجموعه تتکون من الصحفیین لدعم المقاومه الاسلامیه بالقلم والکلمه عل وعسى ان تکون انطلاقه هذه المجموعه نواه لتشکیل مجموعه واسعه واکثر فاعلیه فی العالم الاسلامی.
فالقضیه الفلسطینیه تستحق ان تکون القضیه الاولى فی العالم الاسلامی لا بل لکل احرار العالم باعتبارها قضیه تلامس هموم الشعوب الحره ولابد من دعمها بکل ما اوتی من قوه ومن ثبات .
فالمشارکون فی مؤتمر دعم المقاومه فی محافظه خوزستان سوف یکرسون کل امکانیاتهم الاعلامیه لیکونوا سندا وعونا لزملائهم المرابطین فی غزه من اجل ایصال معاناه الشعب الفلسطینی فی غزه خاصه ومعاناه الشعوب الاسلامیه عامه.

مدیریه الثقافه والارشاد الاسلامی فی خوزستان
بیت الصحفیین فی خوزستان
قناه الاهواز الفضائیه

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of