سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

تداوم آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، دلیل وجود دود در هوای سه شهر استان را تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود میرشکار پیش از ظهر جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: انتشار دود در شهرهای اهواز، دشت آزادگان و بندر ماهشهر ناشی از تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: دیروز به دلیل شرجی و رطوبت، دود در آسمان کمتر بود ولی از دیشب به علت کاهش شرجی و وزش باد، دود ناشی از آتش سوزی به شهرهای یادشده رسیده و شاهد آلودگی هوا هستیم.

میرشکار با بیان اینکه آتش سوزی تالاب بین‌المللی هورالعظیم در حال گسترش است، ادامه داد: با توجه به تأمین حقابه این تالاب با تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و بهبود شرایط اقلیمی، آتش سوزی‌ها بخش ایرانی را تهدید نمی‌کنند و فقط دود آن سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی، خشک بودن و بی آبی تالاب هورالعظیم را علت وقوع آتش سوزی در بخش عراقی عنوان و اضافه کرد: مسئولان کشور عراق برای خاموش کردن آتش همکاری نمی‌کنند به‌طوری که پارسال با وجود اعزام بالگردهای آبپاش برای خاموش کردن آتش اما این کشور اجازه اعزام نداد و عملیات لغو شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در تالاب هورالعظیم عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of