پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 2 May 2024

خوزستان از اواخر هفته گرم‌تر می‌شود

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر، از اواخر هفته در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر (در برخی نقاط دمای ۵۰ درجه و بالاتر ) و افزایش رطوبت و شرجی از صبح چهارشنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه افزایش دما در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و شرجی در مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی استان قابل انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید را طی امروز در مناطق جنوبی ، غربی و مرکزی نشان می‌دهد که سبب برخاستن غبار طی ساعاتی در این مناطق خواهد شد و از روز چهارشنبه تا روز جمعه با توجه به ضرایب بالای ناپایداری بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان دور انتظار نیست.

محمد سبزه زاری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۴ و ایذه با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۵ و حداقل ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

این گزارش حاکیست اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی طی روز شنبه هفته جاری، دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در روز یکشنبه و افزایش رطوبت و شرجی صبحگاهی و شامگاهی در مناطق ساحلی و جنوب شرقی تا روز دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

بر اساس هشدار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وقوع گرما، ادارات و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته تعطیل اعلام شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of