دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 6 May 2024

مدیر کل ارشاد خوزستان:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند منحل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از انحلال اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند بنابر اعلام وزارتخانه مربوطه خبر داد و گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازمی‌گردند.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته براساس تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد و مناطق آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد اما پس از گذشت سال‌ها به دلیل عدم عمل به تعهدات به اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند منحل شد.

وی افزود: در طول این مدت بسیاری از اموال و املاک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ شهر آبادان و خرمشهر از بین رفته و زیرساخت‌ها مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: فرهنگسرای آبادان که از مهم‌ترین فرهنگسراها به شمار می‌رود در سال‌های اخیر به صورت کامل سرقت رفته و حدود ۷۰ درصد آن تخریب شده است در حالی که بنا بود منطقه آزاد اورند در این سال‌ها نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که همه هزینه‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر به همراه حقوق و مزایا پرسنل این ادارات با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و از این طریق پرداخت می‌شود لذا ادامه روند فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به مصلحت نبوده است.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج تاکید کرد: هنرمندان این ۲ شهرستان از امروز می‌توانند امورات و کارهای فرهنگی و هنری خود را از طرق ادارات کل آبادان و خرمشهر یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مراحل قانونی و حقوقی بازگشت ادارات ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر طی می‌شود بیان کرد: پس از طی شدن کامل مراحل قانونی از امسال برای آن اعتبار اختصاص می‌دهم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به عملکرد تیم جدید مدیریتی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: امیدواریم در تیم جدید مدیریتی منطقه آزاد اروند که سوابق خوبی نیز دارند از حوزه فرهنگ و هنر آبادان خرمشهر حمایت شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of