یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 5 May 2024

استاندار خوزستان:

خوزستان با کمبود کارگر ماهر مواجه است

استاندار خوزستان بر ضرورت آموزش کارگر ماهر در استان تاکید کرد و گفت: متأسفانه با کمبود کارگر ماهر در استان مواجه هستیم و باید این موضوع با برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب صبح امروز یکشنبه در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان اظهار کرد: آموزش کارگر ماهر نه تنها باعث ایجاد قدرت و امنیت شده بلکه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

حسینی محراب، توسعه صنایع پایین دستی را زمینه ساز اشتغال در استان دانست و افزود: بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی از صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها به وجود می‌آید در حالی که ما از آن مغفول مانده‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: اگر منطقه ویژه پتروشیمی به دنبال احداث کارخانه در صنایع پایین دست باشد، ما از آنها حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید برای حل مشکلات، برنامه ریزی لازم را انجام دهند، افزود: با توجه به شرایط کشاورزی استان، می‌توان با راه اندازی هنرستان کشاورزی و آشنایی با علم روز جهان، تولید خود را افزایش دهیم.

حسینی محراب گفت: وقتی نیروی ماهر در استان موجود نباشد، قطعاً بهره وری لازم را نداریم.

وی افزود: انتظار داریم که همه مدیران از ایده‌های نو استقبال کنند همچنین سیستم کاری دستگاه‌ها، باید آنقدر قوی باشد تا کسی اجازه دخالت نداشته باشد. نباید به سیاسیون اجازه دخالت در کارها داده شود تا کار ما مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

استاندار در پایان گفت: مدیران دستگاه‌ها باید در دل مردم رفته و به حل مشکلات آنها بپردازند نه اینکه در اتاق خود نشسته و مردم به سراغ آنها بیایند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of