پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

مردم به کد حک شده روی طلا توجه کنند

مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از طلا فروشی‌های استان انجام می‌شود، گفت: مردم در زمان خرید طلا به منظور صحت کیفیت به کد حک شده روی این کالا توجه کنند.

علی داوودی با اشاره به بازرسی‌ها از واحدهای طلافروشی استان اظهار کرد: در استان خوزستان ۶۰ واحد تولید زیورآلات طلا فعالیت دارند که باید در چهارچوب قوانین استاندارد فعالیت کنند و اداره کل استاندارد نیز بر فعالیت آن‌ها نظارت دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدکننده زیورآلات استان بیشتر در حوزه میناکاری فعالیت دارند، افزود: میزان طلایی که در هر محصول تولیدی توسط این واحدها استفاده می‌شود باید مطابق با استاندارد و دارای کد باشد و این مساله توسط بازرسان اداره کل استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به واردات طلا از دیگر استان‌ها به خوزستان تصریح کرد: مصنوعات طلایی زیادی نیز از استان‌های دیگر در بازار خوزستان به ‌فروش می‌رسد که همواره استاندارد بر فرآیند تولید و کیفیت آن‌ها نظارت دارد.

داوودی عنوان کرد: سالانه بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از طلا فروشی‌های استان انجام می‌شود و اگر طلایی که در بازار عرضه می‌شود با استاندارد مغایرت داشته باشد با واحد تولیدی و عرضه‌کننده آن برخورد می‌شود.

وی افزود: همه مصنوعات طلایی که ساخته می‌شوند دارای کد هستند که بر اساس آن می‌توان عیار و استاندارد طلا را سنجش کرد و مردم به منظور صحت کیفیت طلای خریداری شده، در هنگام خرید به کد حک شده روی این کالا توجه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of