جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

یک خوزستانی نماینده وزیر در انجمن خوشنویسان ایران شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی استاد رضا زدوار، رییس انجمن خوشنویسان خوزستان را به عنوان نماینده وزیر در انجمن خوشنویسان ایران معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، در حکم محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

جناب آقای رضا زدوار

نظر به شایستگی، تعهد و سوابق ارزنده و به بنا پیشنهاد معاون محترم امور هنری به مدت یک سال به عنوان نماینده وزیر در انجمن خوشنویسان ایران معرفی و منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و همراهی و تعامل سازنده با استادان و خوشنویسان برجسته و هنرمند کشور در پیشبرد اهداف انجمن موفق باشید. دوام توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از منویات حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه حضرت احدیت برای جناب‌عالی خواستارم.

استاد رضا زدوار، متولد ۱۳۴۷ شهرستان ایذه خوزستان، لیسانس هنرهای تجسمی از دانشگاه تهران دارد و حایز رتبه استادی از انجمن خوشنویسان ایران است. وی همزمان با تحصیل در دانشگاه به مدت چهار سال در محضر استاد غلامحسین امیرخانی، رییس انجمن خوشنویسان ایران، آموزش دیده و هشت سال نیز زیر نظر استاد کرمعلی شیرازی فعالیت خوشنویسی داشته است. وی تاکنون نمایشگاه‌های انفرادی متعددی در شهرهای تهران (مقام معلم)، اهواز (یوسف گمگشته)، مسجدسلیمان، رامهرمز، ایذه (علمدار هستی)، شهرکرد (وصیت نامه امام (ع) و نسیم و دریا) برپا کرده است. زدوار مقام برگزیده بخش پژوهشی هنر و خوشنویسی جشنواره بین‌المللی جهان اسلام را برای مقاله «زبان تصویری سیاه مشق» و عنوان نفر اول سیاه‌مشق‌نویسی جشنواره کشوری «طریق جاوید امام» و عنوان هنرمند برگزیده جشنواره بین‌المللی خوشنویسی قرآن کریم در سال ۸۱ را در کارنامه هنری خود دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of