شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به تقویت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک موقت از فردا سه شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: پیرو هشدار هواشناسی زرد ۱۷ اردیبهشت ماه سامانه بارشی از اوایل وقت سه شنبه تا بعداز ظهر روز چهارشنبه تقویت می شود.

بر اساس این اطلاعیه نوع مخاطره شامل رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و برخاستن گرد و خاک موقت قابل انتظار است که منطقه اثر بارندگی در ارتفاعات شمالی، شمال شرقی و شرقی، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای در بیشتر نقاط استان و گرد و خاک موقت و محلی در مناطق جنوب، غربی، جنوب غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه قابل انتظار است که نوع مخاطره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان است.

اداره کل هواشناسی خوزستان ۱۷ اردیبهشت ماه با صدور اطلاعیه ای نسبت به ورود سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق از روز سه شنبه هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز چهارشنبه افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، ساحلی و مرکزی استان دور از انتظار نیست و شمال خلیج فارس نیز تا اواخر روز پنجشنبه مواج پیش بینی می‌شود.
محمد سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته اهواز با ۴۲ و ایذه با ۱۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۲۲.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of