جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

ماموریت های بسیج سازندگی کمک به دولت‌ها است

جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: یکی از ماموریت های مهم بسیج سازندگی در استان اجرای پروژه های عام المنفعه است و در این راستا اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار نعمت الله باقری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد ضمن گرامی داشت سالروز آزادسازی هویزه اظهار کرد: ابتدا جا دارد یادی کنیم از همه شهدای کشور به ویژه شهید الداغی که به حمایت از مردان باغیرت ایرانی جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ دشمنان علیه ایران با استفاده از ابزار رسانه ای و شبکه های مجازی است و اصحاب رسانه در صف مقدم این جنگ هستند افزود: امروز جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی علیه ایران آغاز شده است.

جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در گذشته دشمن بحث تاکتیک زمین سوخته را در میدان نبرد پیاده می کرد اما اکنون این تاکتیک به سمت جنگ نرم تغییر کرده است. همانطور که در دوران دفاع مقدس تجهیزات کافی نداشتیم، امروز نیز در حوزه رسانه ابزار کافی در اختیار نداریم اما با حداقل امکانات می توانیم مقابل دشمن پیروز شویم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در زمینه امیدآفرینی سخن گفته اند و ما باید همین محور را دنبال کنیم افزود: رسانه ها نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام داشته و با کمک آنها می‌توان مشکلات استان را برطرف کرد.

سردار باقری گفت: جهاد سازندگی یک نهاد انقلابی بود که توسط امام راحل تشکیل و در خط مقدم جنگ تحمیلی حضور داشت. بعد از دوران دفاع مقدس با کارشکنی هایی که انجام دادند این نهاد منحل شد اما با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب بسیج سازندگی شکل گرفت. در دولت سیزدهم افرادی قصد داشتند ماموریت های بسیج سازندگی را کاهش دهند اما این مجموعه به فعالیت ها و ماموریت های اصلی خود ادامه داد.

وی یکی از ماموریت های بسیج سازندگی را کمک به دولت‌ها دانست و افزود: تفکر بسیج سازندگی به سمت هیچ حزب یا جناح خاصی نیست و در کنار همه دولت ها کارهای محرومیت زدایی را انجام می دهد.

جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از دیگر ماموریت های مهم بسیج سازندگی را اجرای پروژه های عام المنفعه عنوان کرد و گفت: روستای احمدفداله دزفول یکی از مناطقی است که هیچ پیمانکاری حاضر نشد در این منطقه حضور پیدا کند اما بسیج سازندگی به مدت ۲ سال در این منطقه کار جاده سازی انجام می دهد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در بازه مردادماه تا مهرماه از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به منظور محرومیت زدایی استفاده می کند. به عنوان مثال در حوزه ریزگردها، ۱۴ هزار هکتار در مسیر امیدیه – هندیجان به سمت اهواز در زمینه کنترل روان آبها کارهای بزرگی انجام شد همچنین بیش از ۱۰ هزار نهال در این مناطق کاشته شد.

سردار باقری در ادامه به بحث آبرسانی روستاها اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ هزار روستا در کشور بدون آب بودند که کار آبرسانی به هفت هزار و ۹۰۰ روستا انجام شد؛ در خوزستان ۶۱۸ روستا آبرسانی شده و یا در حال آبرسانی هستند در حالی که تفاهم ما با دولت ۴۰۰ روستا بود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: تاکنون کار آبرسانی ۲۹۵ روستا انجام شده که ۱۲۱ روستا آبرسانی کامل و بقیه روستاها نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

جانشین سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: ۱۶ هزار مترمربع آسفالت توسط بسیج سازندگی در مناطق محروم استان انجام شده همچنین یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکن مهر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در حال ساخت است که بخشی از این تعداد احداث و تحویل مردم داده شد. کار احداث ۳۱ واحد مدرسه با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم استان آغاز شده و در آینده نزدیک به اتمام می رسد.

دهکده های اقتصاد مقاومتی در خوزستان ایجاد می شوند

وی یکی از اولویت های بسیج سازندگی در استان را ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: پرورش دام و طیور، کشاورزی و راه اندازی گلخانه در جهت اشتغالزایی از دیگر برنامه های اصلی ما در استان است.

سردار باقری گفت: ساخت ۵۵ منزل در مناطق محروم، تعمیر ۲۰۰ حمام و سرویس بهداشتی، طرح آبرسانی به یکی از روستاهای باغملک، توزیع ۱۵ هزار بسته کمک مومنانه، انجام وره های آموزشی جهت تولید محصولات خانگی، افتتاح کارگاه تبدیلی صنایع غذایی و تعمیر ۲ هزار و ۵۰۰ وسایل برودتی، همایش تجلیل از گروه های جهادی برتر ، اعزام گروه های جهادی و پخت ۳۰ هزار غذای گرم از مهمترین برنامه های هفته بسیج سازندگی در استان خوزستان است.

گفتنی است ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of