جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد:

سفر آیت الله رئیسی به خوزستان

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: هفتم و هشتم اردیبهشت سفر رییس جمهوری به خوزستان را در پیش رو داریم.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان خوزستان، اظهار کرد: هفتم و هشتم اردیبهشت سفر رییس جمهوری به خوزستان را در پیش رو داریم و این استان پرجمعیت و با ظرفیت های گسترده اقتصادی و نفت و گازی که در اختیار دارد، در عین حال با محرومیت‌های متعددی روبه‌رو است که در مناطق دیگر دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حق خوزستان بیشتر از چیزی است که الان شاهد آنیم، ادامه داد: رییس جمهوری نگاه ویژه‌ای به این استان دارند و شش سفر او به این استان نشان‌دهنده همین توجه است که طی آن مشکلاتی هم از این استان برطرف شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد: با منابع دولتی کار جدی‌ای نمی‌توانیم در استان خوزستان انجام دهیم. ما از مجموعه بنگاه‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران دعوت کردیم که بیایند و یک کار بزرگ برای توسعه خوزستان انجام دهیم.

منصوری با تاکید بر اینکه باید در زمینه وضعیت خوزستان نگاه عملیاتی و اجرایی به مسائل داشته باشیم، گفت: سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های بخش خصوصی باید سخاوتمندانه با استان خوزستان مواجه شوند تا بتوان مشکلات را با جدیت برطرف کرد.

وی ادامه داد: در نخستین سفر رییس‌جمهوری به خوزستان، اعتبارات خوبی تخصیص داده شده که بخش‌هایی از آن عملیاتی شده و مشکلاتی مثل آب و فاضلاب را هم از این استان حل کرده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در بخش پایانی این نشست با اشاره به دیدگاه‌های طرح‌شده از سوی مدعوین در زمینه چگونگی ارتقای توسعه متوازن در استان خوزستان، اظهار کرد: ما در این جلسه مباحث کلی را مطرح کردیم، اما عملیاتی‌ شدن آن منوط به پیگیری استان و حوزه اقتصادی آنجاست و بخشی هم به همکاری بنگاه‌های اقتصادی مورد نظر برمی‌گردد. ما باید تا جایی که نیاز استان خوزستان است برای این خطه، کار تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ما در استان حتماً واحدهای صنعتی داریم که تعطیل هستند و منطقی است که اول از همین بخش‌ها آغاز کنیم تا این واحدهای صنعتی که سرمایه‌های معطل‌ مانده کشور هستند احیا شوند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of