پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز :

هنوز در موج کرونا هستیم

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با هشدار نسبت به دید و بازدیدهای عید فطر، گفت: هر نوع علائم تنفس فوقانی مانند گلو درد، آبریزش بینی، سرفه و تب نشان از بیماری واگیردار تنفسی است که ممکن است کرونا، آنفلوآنزا یا انواع ویروس های سرماخوردگی باشد.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴،دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در رنگ‌بندی کرونا تعداد شهرهای قرمز و نارنجی و آبی در سطح کشور کاهش یافته و به همین نسبت تعداد شهرهای زرد افزایش یافته است. در هفته گذشته تعداد بیماران و بستری‌ها در سطح کشور کاهش یافته اما میزان مرگ و میر افزایش یافته است. البته در خوزستان تعداد موارد بیماری، بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش داشته است.

وی افزود: این شرایط به معنی پشت سر گذاشتن موج هفتم بیماری یا تداوم این وضعیت نیست زیرا در دو روز ابتدای هفته آینده عید سعید فطر را داریم که در خوزستان با مراسم خاص خود برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در اپیدمی‌ها و بیماری‌های واگیردار، رفتار مردم بسیار در شوک بیماری تاثیر می‌گذارد بنابراین اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد وضعیت بیماری چگونه خواهد بود.

وی عنوان کرد: در خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر، مردم به ویژه گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند زیرا شدت بیماری و مرگ و میر در این افراد بیشتر است.

بختیاری‌نیا با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سرماخوردگی، تصریح کرد: هر نوع علائم در دستگاه تنفس فوقانی مانند گلو درد، آبریزش بینی، سرفه و تب نشانی از بیماری واگیردار تنفسی است که ممکن است کرونا، آنفلوآنزا یا انواع ویروس‌های سرماخوردگی باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه واگیری واریانت امیکرون بسیار بالا است، گفت: در شرایط کنونی، هر گونه علائم تنفسی باید کووید – ۱۹ فرض شود مگر اینکه خلافش ثابت شود؛ آنچه در این شرایط اهمیت دارد این است که فرد دارای علامت در اجتماع حضور پیدا نکند و پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را رعایت کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of