سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 23 April 2024

امام جمعه اهواز:

فلسطین باید به صاحبان اصلی خود بازگردد

امام جمعه اهواز گفت: فلسطین یک راه حل بیشتر ندارد و آن راه حلِ انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است؛ فلسطین از بحر تا نهر و قدس به عنوان پایتخت فلسطین، باید به صاحبان اصلی خود بازگردد و غیر از جهاد و مقاومت اسلامی، راهکار دیگری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز ۲۵‌ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای گفت: یکی از مسائلی که مباحث گسترده و موضوعات متعددی از معارف اسلامی را به خود اختصاص داده است اندیشه مهدویت است. در زمینه اندیشه مهدویت در بین مسلمین، خاصه شیعیان کتاب‌های ارزشمندی تألیف شده که جامعه شیعی عصر غیبت را با این معارف مأنوس کرده‌اند.

وی با اشاره به گستردگی موضوعی مهدویت گفت: این گستردگی به جهت آن است که موضوع مهدویت، پیرامون وجود مقدس امام عصر(عج) است که عِدل قرآن است. وجود مقدس امام عصر(ع) کلمه تامه خداوند سبحان است و معارفی که حول چنین شخصیت عظیمی شکل بگیرد قابلیت این را دارد که تمام ناشدنی باشد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه بساط ظلمت در عالم با جریان مهدویت جمع می‌شود، افزود: مراتبی از هدایت قرآن، مترتب بر ایمان به غیبت است. یکی از مصادیق این غیب، وجود مقدس امام عصر(عج) است. طبق آیات ابتدایی سوره بقره، برای اینکه بتوانیم از قرآن بهره مند شویم باید به غیب و از جمله وجود مقدس امام عصر(ع) ایمان بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در عصر ظهور وجود مقدس امام عصر(ع)، از جانب عالم غیب، دستی بر عالم و اراده‌‎های انسان برده می‌شود و این عالم متحول می‌شود. منشأ این تحول، مهدی آل محمد(ص) است. این دست مبارک نقش اصلی را در مدیریت تغییرات عصر ظهور دارد.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حضور مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس بیان کرد: زبان مار از تشکر قاصر است. مراسم‌های مذهبی هر سال پر شورتر برگزار می‌‎شود و روز قدس نیز در سراسر ایران اسلامی و از جمله در خوزستان و اهواز با حضور پرشور تمام اقشار مردم برگزار شد. از فرد فرد شما تشکر می‌کنم.

موسوی‌فرد ادامه داد: از برکت یک پیام امام در سال ۵۸ در ارتباط با قدس، اتفاقات خوبی در سطح دنیا افتاد. با این پیام بزرگ این مرد الهی چند اتفاق افتاد؛ اولین اتفاق این است که در آن زمان برخی از دولت‌ها به ظاهر از فلسطین حمایت می‌کردند، اما اگر امروز نگاه کنید در کشورهای اروپایی و اسلامی کمتر جایی است که در رابطه با روز قدس در صحنه نباشد.

امام جمعه اهواز افزود: با پیام امام، روز قدس به یک مسئله اسلامی تبدیل شد. دیگر اتفاق، جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین است. هر مسلمانی امروز در برابر مسئله فلسطین احساس مسئولیت می‌کند. اثر دیگر پیام امام، روشن نگه داشتن شعله مقاومت و دیگری جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس است.

وی ادامه داد: وحدت نیروهای مقاومت حول محور قدس دیگر اثر پیام امام است، به نحوی که سردار سلیمانی به نام شهید قدس شناخته می‌شود. حاج قاسم مجموعه‌ای از ۱۶ کشور دنیا را زیر پرچم مقاومت قرار داد و دشمن را زمین گیر کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: فلسطین یک راه حل بیشتر ندارد و آن راه حلِ انقلاب اسلامی و امامین انقلاب است؛ فلسطین از بحر تا نهر و قدس به عنوان پایتخت فلسطین، باید به صاحبان اصلی خود بازگردد. با انحلال و زبان رژیم اشغالگر قدس آواره‌های فلسطینی که حدود ۱۳ میلیون نفر هستند باید به سرزمین خود برگردند.

وی گفت: همه عالم بدانند که رژیم کودک کش صهیونیسم را تنها با زبان زور می‌‎توان بیرون کرد. غیر از جهاد و مقاومت اسلامی، راهکار دیگری ندارد. عالم اسلام، حول محور مقاومت اجتماع کنند و با زبان زور رژیم اشغالگر قدس را بیرون برانند.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت: امسال محل اقامه نماز عید، دانشگاه شهید چمران است و زکات فطریه نیز طبق نظر دفتر رهبر انقلاب اعلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان نسبت به رسیدگی به مسأله فاضلاب و آسفالت دو منطقه اسلام آباد و مشعلی تذکر داد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of