پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

افزایش ۵۲ درصدی ابتلاء به کرونا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به آغاز موج هفتم کرونا در استان گفت: ابتلاء به بیماری کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری نیا پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان خوزستان افزود: بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته در استان ۵۲ درصد افزایش داشته و یک سوم بیماران حاد تنفسی، آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده که این آمار نسبت به ۶ ماهه دوم سال گذشته افزایشی بوده است.

وی با یادآوری اینکه موج هفتم کرونا در خوزستان از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و همچنان سیر صعودی این بیماری ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین موارد بستری بیماران کرونایی ۱۹ درصد و موارد فوتی در استان افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: بیشترین فوتی‌ها که بر اثر کرونا جان خود را ازدست داده‌اند، افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند که تعدادی از آن‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند و مابقی از آخرین واکسن آنان ۶ ماه گذشته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: در فضاهای سربسته و پرجمعیت از ماسک استفاده شود، افراد علامت دار حداقل تا پنج روز در منزل استراحت کنند، همچنین در ادارات و مدارس حتماً از تهویه استفاده شود و افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن شأن گذاشته است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش مهر، طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، شهر هفتکل در وضعیت نارنجی و هشت شهر دیگر خوزستان در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of