شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

تمدید مهلت ثبت نام خودرو وارداتی تا ساعت ۲۴ شنبه

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهلت ثبت نام خودرو وارداتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۳ اسفند) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف، سخنگو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گزینه ویرایش سامانه به آدرس saleauto.ir فعال شده است و متقاضیان می‌توانند در صورت لزوم اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از شنبه گذشته (۶ اسفند ۱۴۰۱) آغاز شد. نکته مهم آن است که ثبت‌نامِ زودتر به معنای در اولویت قرار گرفتن در تخصیص خودرو نیست.

پیش‌شرط ثبت‌نام در این سامانه، موجودی حساب بانکی متقاضی به اندازه حداقل ۵۰ درصد قیمت خودروی موردنظر است که به طور علی‌الحساب، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بر این اساس، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت‌نام در سامانه با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب یاد شده فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی خارجی را پر کنند.

این پول در حساب شخصی متقاضیان، باقی می‌ماند و صرفاً مسدود می‌شود.از جمله سایر شرایط مهم ثبت‌نام در سامانه فروش خودروهای خارجی که با هدف توزیع عادلانه اتخاذ شده است، همچون سایر شرایط فروش‌های فوری خودروهای داخلی در چند سال اخیر، نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از کارخانجات داخلی و یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته است.

همچنین دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودروهای وارداتی الزامی است. ضمن اینکه، متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال، امکان ثبت‌نام و خرید خودروی وارداتی را ندارند. شایان ذکر است تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی، در صورت شرکت در برنامه‌های فروش خودروسازان داخلی یا عرضه خودرو در بورس و تحویل خودرو در این برنامه‌ها، فرصت خرید خودروهای وارداتی را از دست خواهند داد.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام در سامانه فروش خودروهای وارداتی، متقاضیان حائز شرایط عمومی مندرج در بخشنامه، پالایش شده و طبق قرعه، فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام می‌شود تا نوبت تخصیص خودرو به متقاضیان حائز شرایط مشخص شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of