جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

درصد جذب دانش‌آموزان خوزستانی در رشته ریاضی و فیزیک خوب نیست

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پیگیری توسعه رشته ریاضی، گفت: درصد جذب دانش‌آموزان خوزستانی در رشته ریاضی و فیزیک خوب نیست و از میانگین کشوری پایین‌تر است تلاش ویژه‌ای نیاز است تا میانگین دانش‌آموزان در این رشته افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رکن ۴ ، امین برملا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدایت تحصیلی بیش از ۷۵ هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان خوزستان، اظهار کرد: هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می‌شود و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این حوزه، توسعه متوازن صورت گیرد.

وی افزود: رویکرد ما توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است و با توجه به وضعیت، امسال قصد داریم به صورت ویژه روی توسعه رشته ریاضی فیزیک کار کنیم؛ با وجود اینکه اینکه دانشگاه‌های خوبی در حوزه فنی و مهندسی داریم، درصد جذب دانش‌آموزان به رشته‌های مهندسی نسبت به رشته علوم تجربی و انسانی کمتر است و این ظرفیت در خوزستان وجود دارد که دانشجویان بیشتری در رشته‌های فنی و مهندسی جذب شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: قبولی دانش‌آموزان رشته ریاضی و فیزیک در امتحانات نهایی رشته‌های نظری، وضعیت نسبتا خوبی نسبت به انسانی و تجربی دارد و با توجه به این موضوع، امسال توسعه ریاضی و فیزیک را در هدایت تحصیلی پیگیری خواهیم کرد. به این منظور، برنامه‌هایی از جمله استفاده از ظرفیت مشاوران، ظرفیت رسانه‌ها و همایش‌های دانش‌آموزی و استفاده از بستر فضای مجازی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ریاضی فیزیک سوق دهیم. درصد جذب دانش‌آموزان خوزستانی در رشته ریاضی و فیزیک خوب نیست و از میانگین کشوری پایین‌تر است تلاش ویژه‌ای نیاز است تا میانگین دانش‌آموزان در این رشته افزایش یابد.

برملا در خصوص وضعیت تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و کار و دانش نیز گفت: دو سال قبل میانگین دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان خوزستان ۲۹ درصد بود که اکنون به ۳۹ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۴۰ درصد نیز برسد. در حال حاضر در این بخش از میانگین کشوری که ۳۷ درصد است، بالاتر هستیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of