پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 2 May 2024

آیت الله محسن حیدری:

ملت ایران ملتی پیروز و مقاوم است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی و محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و همه توطئه های دشمنان خنثی شده است.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری شنبه در سخنرانی پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن در بندرامام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز آمده ایم تا با احیاگر اسلام ناب محمدی یعنی امام خمینی (ره) و خون پاک شهیدان مان به ویژه حاج قاسم سلیمانی تجدید پیمان کنیم و شکر این نعمت الهی را مجددا به جا آوریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن لیله القدر ملت مسلمان ایران بود افزود: دشمنان ملت ایران برای روز ۲۲ بهمن خواب های آشفته ای دیده بودند. بعد از ورود امام به ایران، آمریکایی های جنایتکار ژنرال هایزر را به ارتش ایران مامور کردند تا فرماندهان مزدور شاه را برای خیانتی بزرگ آماده سازد و شاه فراری را بعد از قتل عام ملت ایران و امام به ایران برگردانند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: آنها ظهر ۲۱ بهمن سال ۵۷ اعلام حکومت نظامی کرده و مردم را دعوت کردند در خانه هایشان بمانند تا تجهیزاتشان را در خیابان ها آماده کنند. آنها برنامه داشتند تا یک میلیون نفر از ملت ایران را از بین ببرند اما خداوند تقدیر دیگری برای ملت ایران در نظر گرفته بود.

وی افزود: در آن روز بعد از اعلامیه ارتش شاه، امام بیانیه دیگری صادر کرد و به مردم گفت تا به خیابان ها بریزند همچنین خطاب به ارتش فرمودند اگر یک قطره خون از مردم ایران بریزید طرف حساب شما من خواهم بود و همین اعلامیه باعث پیروزی انقلاب شد.

حیدری گفت: در حالی که دشمنان تلاش داشتند این نظام را از پا در بیاورند و براندازی کنند اما لطف و عنایت امام زمان (عج) مانع از نقشه های شوم دشمنان شده است.

وی افزود: ملت ایران یک عمر در راه خدا جهاد کرده و با دست خالی در مقابل تانک ها و توپ ها ایستادند و دهها هزار نفر شهید را در راه حق تقدیم کردند. خداوند متعال به هر ملتی که جهاد می کند، راههای فتح قله های بلندتر را نشان می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام امت یک سیاستمدار، فیلسوف و فقیه عادی نبود بلکه نایب امام زمان (عج) بود و حرکت الهی خود را بر اساس قرآن تنظیم کرد. امام ۲۲ سال قبل از ۱۵ خرداد سال ۴۲، اولین بیانیه سیاسی و الهی خود را علیه پهلوی صادر کرد که برگرفته از آیه قرآن بود. در این بیانیه جنایات رژیم پهلوی و آنچه که هنوز اتفاق نیافتاده بود را مطرح کرد.

وی افزود: شعار “استقلال” امام یعنی ملت ایران از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روی پای خودش باشد و وابستگی به اجنبی نداشته باشد همچنین شعار “آزادی” امام برگرفته از کلام امیرالمومنین (ع) است که نه تنها آزادی ایران بلکه آزادی همه ملل جهان از اهداف انقلاب اسلامی بود.

حیدری گفت: خوشبختانه اهداف انقلاب به صورت نسبی و بسیار فراوان به بار نشسته و تحول عمیق ایران تسلامی در جهان پدیدار شده است همچنین به برکت انقلاب پیشرفت هایی در زمینه های مختلف علمی، نظامی و غیره حاصل شده است. ما قبل از انقلاب نام یک دانشمند ایرانی در بین برترین های جهان نبود اما امسال ۸۴۰ دانشمند ایرانی داشتیم.

وی گفت: اوایل انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم اما الان این تعداد ۳۰ برابر شده است همچنین خدماتی که به مردم مستضعف شده در طول تاریخ بی نظیر است. آن دوران در روستاها هیچگونه خدماتی نبود اما الان کمتر روستایی است که برق و آب نداشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: اکنون به برکت انقلاب، ۸۶ درصد روستاهای ما گازدار هستند در حالی که قبل از انقلاب یک درصد مردم شهری گازدار بودند و در روستاها خبری از گاز نبود اگرچه قبول داریم مشکلاتی نظیر بیکاری و گرانی در کشور وجود دارد که مربوط به خارج کشور و سو مدیریت بعضی ها است.

وی افزود: جوانان بیکار باید مهارت یاد بگیرند و انتظار نداشته باشند همه بسر کار دولتی بروند. بالای ۹۰ درصد مردم در دنیا کارهای آزاد، خدماتی، کشاورزی و صنعتی دارند و از این طریق اقتصاد کشورشان می چرخد. بنابراین جوانان ما نباید تنها به فکر استخدام دولتی باشند بلکه باید کارهای تولیدی و مسمر ثمری انجام داد. وقتی تولید بالا رفت خود به خود مسئله گرانی حل می شود.

حیدری گفت: امروز ملت ایران مجهز به سیستم های پیشرفته ای هستند که جنبه بازدارنگی دارند به گونه ای که بعد از جنگ تا به حال هیچ کشوری جرات نکرده نگاه چپ به ایران کند.

وی افزود: بعد از امام امت، تاریخ شیعه فقیهی به این جامعیت همچون مقام معظم رهبری ندیده است به گونه ای که سیاستمدارن دنیا سیاست و برنامه کشورشان را بر اساس سیاست و برنامه رهبر ما تدوین می کنند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: در اغتشاشات اخیر جنگ ترکیبی به راه انداختند و می خواستند نیروهای سپاه و نیروی انتظامی را به جان جوانان غافل بیاندازند اما با حکمت رهبری، تیراندازی به طرف معترضین ممنوع اعلام شد و با این کار توطئه دشمن خنثی شد. قطعا اگر این حکمت رهبری نبود شرایط مملکت طور دیگری بود.

وی افزود: امروز بیداری اسلامی و محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و همه توطئه های دشمنان خنثی شده است همچنین به برکت انقلاب اسلامی کشورهای عراق، سوریه و لبنان آزاد شدند بنابراین نباید شک کرد که مقصود از آخرین آیه سوره محمد (ص) ملت ایران است.

حیدری گفت: ملت ایران ملتی پیروز، خستگی ناپذیر و مقاوم است و حضور پرشور شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می دهد که همچنان وفادار به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه هستید.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در ۷۳ نقطه از خوزستان برگزار شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of