جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

چشم انداز تورمی بازار مسکن تا پایان سال

یک کارشناس بازار مسکن گفت: تا پایان سال برای بازار مسکن چشم اندازی تورمی شاهد هستیم.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه چشم اندازی تورمی در بازار مسکن شاهد هستیم، اظهار کرد: از تابستان امسال پیش بینی می شد که با رشد قیمت مسکن در بازار مواجه شویم که این مساله رخ داده است و اکنون شاهد رشد قیمت مسکن در بازار و چشم اندازی تورمی برای مسکن تا پایان سال هستیم.

وی افزود: وقتی ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد و ارزش پول روز به روز کاهش می یابد و در بازار مشاهده می شود که هیچ برنامه ای نیز برای ثبات در بازار و کنترل تورم وجود ندارد، نمی توان انتظار داشت که بازارهای اصلی مثل بازار مسکن از این شرایط بی تاثیر باشند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رشد قیمت ها، اصلا نمی توان انتظار داشت بازار مسکن که عمده فعالیت و تولید در آن توسط بخش خصوصی انجام می شود دچار تورم و افزایش قیمت ها نشود زیرا این شرایط نوسانی و تورمی به ویژه بر روی بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.

پورحاجت عنوان کرد: بازیگر اصلی بازار مسکن و یکی از مولفه های مهم در این خصوص همین عرضه و تقاضایی است که باهم همخوانی ندارد. ما کماکان در کشور با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن مواجه هستیم و این مساله قطعا با آمارپردازی ها حل نخواهد شد و تدوام آن منجر به تدوام تورم در بازار مسکن خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه دولت خود به دنبال پیمانکار شدن است و می خواهد مسکن تولید کند و توجهی به بخش خصوصی نداشته باشد مساله ای است که قطعا نتیجه آن تورم در بازار مسکن و رشد قیمت ها است.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: ماحصل سیاست گذاری های نادرست در حوزه مسکن و عدم توجه به تذکرهای صاحبان اندیشه، اقتصاددان ها و فعالان بخش خصوصی در کشور شرایط کنونی را در بازار مسکن رقم زده است و این وضعیت تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of