شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

استاندار خوزستان :

چهره شهر اهواز باید تغییر کند 

استاندار جدید خوزستان با تاکید بر لزوم تغییر و تحول در وضعیت و چهره ظاهری شهر اهواز، گفت: تغییر خاصی بین گذشته و اکنون در اهواز مشاهده نمی‌شود که این موضوع نشان می دهد جای کار بسیاری در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز پنج‌شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در محل تالار شهید هاشمی اهواز برگزار شد، اظهارکرد: یکی از نیازهای استان، تشکیل شورای راهبردی است و امیدوارم از این طریق بتوانیم از ظرفیت بزرگان استان، چهره‌های ملی، نخبگان، نمایندگان مجلس و خبرگان استفاده کنیم.

وی افزود: روستاهای ما می توانند مرکز تولید باشند و زنجیره تولید در صنعت باید به روستاها توجه کند همچنین موضوع آب آشامیدنی سالم حق اولیه جامعه است و انتظار داریم مدیران بخش آبفا همگی در میدان باشند.

استاندار خوزستان گفت: خوشه صنعتی باید با تکیه بر روستاها شکل بگیرد تا روستاها خودشان کارآفرین باشند همچنین منطقه آزاد باید در امر تولید و صادرات به مردم کمک کند.

وی ادامه داد: از امروز افق جدیدی در تجارت با عراق و کشورهای منطقه خواهیم داشت و باید در بازار کشورهایی همچون روسیه نقش پررنگ ‌تری داشته باشیم.

محراب با بیان اینکه اگر در محیطی رشوه وجود داشته باشد، مدیر آن مجموعه نباید روی کار بماند گفت: راهبرد من برخورد با علل است نه معلول لذا اگر کارمندی رشوه بگیرد، این موضوع را از چشم مدیر او می بینم.

استاندار خوزستان گفت: گزارش‌های شفاهی باید از جلسات حذف و اتوماسیون و بانک‌های اطلاعاتی تقویت شوند همچنین تصمیم سازی و سیاست گذاری در خلا انجام نشود.

وی در ادامه به ارتباط با با نخبگان، اصحاب رسانه و توجه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: لازم است در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توجه به حاشیه نشینی اولویت قرار گیرد.

محراب معتقد است در زمینه کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که ۲۶۰ هزار هکتار آن باقی مانده و توسعه صنایع تبدیلی باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای انتصابات در استان بیان کرد: تمامی احکام آقای خلیلیان به قوت خود باقی است و تمام مدیران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؛ معتقدم که استان خوزستان باید منبع صدرو دانشمند و عالم به دیگر نقاط کشور باشد.

طرح فاضلاب خوزستان در دولت سیزدهم ۵۳ درصد پیشرفت داشته است

صادق خلیلیان استاندار پیشین خوزستان نیز گفت: در بدو ورودم به استان بسیاری از پروژه‌ها کند و نیمه تمام رها شده بودند که در گام نخست مسائل و مشکلات را اولویت بندی و به عنوان مصوبات سفر رئیس جمهور مطرح کردیم.
وی به دستاوردهای دولت در زمان حضورش به عنوان استاندار خوزستان اشاره کرد و افزود: قبل از حضور بنده در استان پروژه آب و فاضلاب اهواز ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این میزان در دولت سیزدهم و در مدت یک سال و چند ماه به ۵۳ درصد رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

استاندار پیشین خوزستان گفت: پروژه آب غدیر اقدام ارزشمند دیگری بود که به واسطه آن ۵۰۰ روستا و بسیاری از شهرهای استان آب با استاندارد دریافت می کنند.

وی افزود: در بحث اربعین حدود یک میلیون و ۵۷۰ هزار زائر از مرزهای استان خوزستان عبور کردند بدون اینکه آسیبی به کسی وارد شود.

خلیلیان درخصوص اشتغال زایی گفت: در بحث اشتغالزایی هدف گذاری شده تا در سال جاری ۶۰ هزار شغل در استان ایجاد شود در حالی که سال قبل ۲۰ هزار شغل هدف گذاری شده بود.

وی با اشاره به وجود ۱۸۰ هزار بیکار درخوزستان و دخالت برخی افراد در عزل و نصب ها، بیان کرد: در ابتدا برخی ها قصد دخالت‌ در انتصابات را داشتند که من نپذیرفتم و بر اساس ارزیابی‌ها و کار کارشناسی انتصابات را انجام دادم.

استاندار پیشین خوزستان گفت: وقتی می‌خواستم به خوزستان بیایم ابتدا راضی نبودم اما اکنون از آمدنم به خوزستان پشیمان نیستم زیرا در حد توان برای خوزستان تلاش کرده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کردم.

وی با بیان اینکه مشکلات استان زیاد است که باید مرحله به مرحله جلو رفت، افزود: بسیاری از بازدیدهای ما بدون دوربین و فیلمبرداری انجام شد.

خلیلیان گفت: در بارندگی اخیر چهار بار در مناطق مختلف حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد اوضاع بودم اما کسی تریبون در اختیارش قرار گرفت و مطالبی بیان کرد در حالی که خودش در تهران بود.

وی افزود: ما در طی این مدت سعی کردیم کارها را میدانی پیش ببریم همچنین اجرای پروژه ها را دنبال کردیم.

گفتنی است در این مراسم علی اکبر حسینی محراب به عنوان استاندار جدید خوزستان منصوب و از تلاش های صادق خلیلیان تقدیر شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of