جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

امام جمعه اهواز:

در صورت مدیریت فضای مجازی شاهد حوادث اخیر نبودیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به تاثیرهای مخرب فضای مجازی در امنیت اجتماعی گفت که اگر فضای مجازی در سال‌های اخیر مدیریت می‌شد شاهد حوادث اخیر نبودیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در خطبه های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز افزود: حوادث اخیر که سبب بروز اغتشاشات و ناامنی‌های اجتماعی در کشور شد تلنگری برای مسئولان و خانواده‌ها بود تا به خود بیایند و فضای مجازی که به راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان است را کنترل و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های اخیر از فضای مجازی که دشمن روی آن کار می کند به شدت آسیب دیده‌ایم، ادامه داد: فضای مجازی در هیچ جای دنیا بدون محدودیت و کنترل در اختیار عموم جامعه قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه اهواز گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان ما که در بروز آشوب‌ها و اغتشاشات نقش داشتند از فضای مجازی تاثیر پذیرفتند و این زنگ خطری برای امنیت اجتماعی و آرامش در کشور است.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در بیان مواضع و سخنان خود دقت و هوشیاری به خرج دهیم اظهارداشت: نباید با اظهارات نسنجیده در زمین دشمن بازی و وحدت جامعه را خدشه‌دار کنیم.

وی افزود: کسانی که با سخنان نسجیده خود در خصوص “محاربه” وحدت جامعه را خدشه دار می‌کنند در هر لباسی باشند خائن به کشور و ملت ایران هستند.

خطیب جمعه اهواز با استناد به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل در خصوص دشمن شناسی گفت: وقتی دشمن از ما تعریف می‌کند بدانیم در خط دشمن هستیم و وقتی از ما بدگویی کرد بدانیم در راه حق قدم برمی‌داریم.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه دشمن امنیت و آرامش کشور را در جریان حوادث تلخ اخیر هدف قرار داد، بیان کرد: دشمن با برهم زدن امنیت اجتماعی و آرامش قصد دارد جلوی پیشرفت کشور را بگیرد.

وی افزود: توسعه و پیشرفت کشور در سایه امنیت امکان پذیر است و دشمن و کسانی که مخالف پیشرفت کشور هستند دامن زدن به ناامنی را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با استناد به روایات رسیده از امامان معصوم(ع) در خصوص اهمیت امنیت در جامعه اظهار کرد: دو نعمت سلامتی و امنیت جزو نعمت‌های پنهان خداوند هستند و اگر خدشه ای به آنان وارد شود قدر آن را متوجه می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر امنیت و سلامتی نباشد زندگی به تلخی و ناراحتی تبدیل می‌شود.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه جهاد تبیین یک ضرورت قطعی و فوری است، گفت: حضرت فاطمه (س) پیشتاز جهاد تبیین و دفاع از ولایت بودند.

وی افزود: ما باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و از خود بپرسیم در این جهاد واجب چه کرده‌ایم و چه نقش موثری داشته‌ایم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of