شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

افزایش۴۸ درصدی تخلیه کالای عمومی در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون عملیات تخلیه کالای عمومی در بندر خرمشهر از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۸درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی شنبه افزود: همچنین در این مدت عملیات تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر خرمشهر رشد ۱۸ درصدی تناژ را نشان می دهد.

وی در خصوص عمده کالاهای وارداتی از مسیر دریایی بندر خرمشهر تصریح کرد: در این مدت عمده کالاهای تخلیه شده در بندر خرمشهر شامل کالای کانتینری، پارچه و الیاف،ماشین آلات،خودروهای ترانزیتی و لوازم خانگی بوده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه ضمن اشاره به فعالیت شبانه روزی این ادار ه کل در تمام حوزه های عملکردی عنوان کرد: در پنج ماهه نخست امسال تردد بیش از ۹۱۷ دستگاه واگن و پهلوگیری ۳۴۳ فروند شناور زیرهزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ و چهار درصدی را نشان می دهد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of