جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

رئیس پلیس راهور فراجا:

زائران سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه شرایط برای تردد زائران در دو مرز چذابه و شلمچه بسیار مطلوب است، گفت که زائران سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار “سید کمال هادیانفر” روز یکشنبه ضمن بازدید از دو مرز شلمچه و چذابه اظهار داشت: امروز توفیق این را داشتیم که به استان خوزستان سفر کنیم و از نزدیک عملکرد همکارانمان در راه ها و جاده های دو پایانه های مرزی شلمچه و جذابه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در ابتدا امروز از مرز شلمچه بازدید کردیم که شرایط تردد در این مرز بسیار مطلوب است، شلمچه به عنوان دومین مرز انتخاب شده زائران برای خروج از کشور و زیارت اربعین حسینی بوده و در آنجا آمادگی کامل جهت تردد زوار وجود دارد، پارکینگ ها بزرگ و مناسب پیش بینی شده و در سطح معابر علائم راهنمایی بسیاری توسط راهداری نصب شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بازدید از مرز چذابه گفت: در این مرز نیز آمادگی بسیار خوبی وجود دارد، پارکینگ ها کاملاً محصور هستند و از تجهیزات خوبی همچون دوربین های مدار بسته و نور کافی برخوردار هستند، در طول مسیر بخش‌های زیادی جداشونده ایجاد شده است و کلیه مسیرها آمادگی پذیرش زائران عزیز را دارند.

وی در ادامه افزود: پلیس فراجا با بیش از ۳۰ هزار نیرو آمادگی خدمات رسانی به زائران در تمامی مرزهای هوایی و زمینی را دارد و پلیس راهور فراجا نیز با ۸ هزار نیرو چه در حوزه پلیس راه و چه در حوزه ترافیک شهری آمادگی کامل را احراز کرده است. تقریباً ۹۵۰ کیلومتر از راه های اربعینی کشور در استان خوزستان وجود دارد و چه در محورهای اهواز به شلمچه و چه در محورهای اهواز به چذابه و همچنین سایر محورهایی که در استان‌های معین هستند آمادگی کامل را برای انجام وظایف خودشان و خدمت رسانی به زائران را دارند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: چهار موضوع را همکاران ما در دستور کار خودشان قرار دادند ابتدا مدیریت صحیح در حوزه ترافیک داشته باشند مبنی بر فناوری های روز، دیگر اینکه تلاش می‌کنیم انسدادی در طول مسیرها نداشته باشیم و اینکه ترافیک روانی در حوزه تردد زائران داشته باشیم و از همه مهمتر بحث کاهش تصادفات است چرا که بر اساس گزارشات واصله حدود ۶۵ درصد از زائران از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید به این که شهروندان مدیریت زمان سفر را داشته باشند اظهار داشت: زائران گرامی هرگز سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند و از هم اکنون می توانند سفر خود را آغاز کنند تمامی مرزها آمادگی پذیرش زائران را دارند و ما پیش بینی می کنیم که بالغ بر هشت و نیم میلیون تردد در مرزها را شاهد باشیم لذا باید در واقع مدیریت صحیح اتفاق بیافتد و همچنین همکاری هم از طرف مردم وجود داشته باشد تا انشاالله بتوانیم تردد روانی را داشته باشیم.

سردار هادیانفر ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده انتظامی استان خوزستان به خاطر اقدامات بسیار خوبی در دو مرز شلمچه و جذابه از سایر همکاران در پلیس راه و راهور و همچنین بخش های مختلف انتظامی بخاطر تلاشهای شبانه روز قدردانی کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of