جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

سهم یارانه دولت در بیمه دام خوزستان افزایش یافت

مدیر گروه خدمات بیمه بانک کشاورزی خوزستان گفت: یارانه دولت برای بیمه دام سبک و سنگین خوزستان امسال با توجه به شدت خشکسالی افزایش یافته است.

محمد آلاله روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال های گذشته ۵۰ تا ۸۰ درصد حق بیمه دام توسط دولت و بقیه بر عهده دامدار بود ولی امسال با توجه به شرایط سخت خشکسالی ۷۰ درصد سهم دامدار نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه براساس بند ث ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه ، بیمه دام ها بر اساس برخی عوامل خطر اجباری است گفت: امسال با توجه به تنش آبی به وجود آمده در خوزستان بر اساس تصمیم شورای کشاورزی استان، بیمه دام‌های حوضه کرخه از الزام بیشتری برخوردار خواهند بود.
آلاله با اشاره به در نظر گرفتن بسته حمایتی دولت برای مقابله با خشکسالی در خوزستان از همه دامداران خواست از این فرصت بهره برده و به دفاتر خدمات بیمه‌ای یا کارگزاران رسمی برای بیمه دام خود مراجعه کنند
وی گفت:پارسال همه غرامت دام خسارت دیده از خشکسالی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به دامداران خوزستانی پرداخت شد.
خشکسالی در ۲ سال اخیر خسارات زیادی به دامداران به ویژه دامداران غرب خوزستان وارد و تامین علوفه دامی را با مشکلات زیادی رو به رو کرد.
پیش بینی شده با توجه به کاهش ۶۷ درصدی آورد رودخانه کرخه ، تامین آب دام و شرب در مناطق غربی خوزستان با مشکلات زیادی رو به رو شود.
استان خوزستان حدود ۳.۵ میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز)و ۴۵۰هزار راس دام سنگین(گاو ، گاومیش و شتر) دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of