جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

کمک‌های ارائه‌شده به شهرداری اهواز، در زیرساخت‌ها هزینه شوند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر همکاری این مجموعه با مدیریت شهری گفت: به مدیران صنعت نفت تاکید کرده‌ام هیچ پروژه‌ای امضاء نخواهد شد مگر اینکه پیوست‌های مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد که البته آثار این کار، در طول زمان مشخص می‌شود.

علیرضا دانشی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: هر خدمت‌گذاری برای ما توفیق و نعمت است و خدا را شاکرم که در محضر این عزیزان شرف حضور پیدا کردم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده به صورت تمام قامت و به اندازه و بیش از مقدورات در خدمت شورای شهر و شهرداری هستم. هر کاری که بتوانیم انجام دهیم توفیق است؛ بابت اینکه انجام یک کار کوچک، به دلیل اینکه آن‌قدر کار انجام نشده، بزرگ می‌شود شرمنده می‌شوم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر تعامل سایر ارگان‌ها در اصلاح و تقویت زیرساخت‌های اهواز گفت: من آماده هستم و در صورت درخواست، بارهای دیگر نیز خواهم آمد تا فرهنگ تعامل ایجاد شود.

وی بیان کرد: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب شش استان را تحت پوشش دارد و مرکزیت این شرکت در اهواز است؛ ۴۵ میدان و ۶۰ مخزن داریم و تولید در گستره جغرافیایی بزرگ در حال انجام است به گونه‌ای که حدود ۷۵ درصد تولید نفت کشور را انجام می‌دهیم.

دانشی با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از شهر اهواز روی مخزن نفت قرار دارد، تصریح کرد: منطقه شمالی اهواز از میدان شهید بندر تا نیروگاه رامین و از پلیس راه قدیم اندیمشک تا سه راهی هفتکل ابعاد میدان نفتی اهواز است. به دلیل نبود تعاملات، در مجاورت بسیاری از چاه‌های نفت منازل مسکونی احداث شده‌اند که این مساله کار را برای بسیاری از عملیات‌های فنی مشکل کرده است.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد گازهای همراه نفت جمع‌آوری شده و ۲۰ درصد آن باقی مانده که در این دولت جمع‌آوری می‌شود. البته هیچ جای دنیا جمع‌آوری گازهای همراه نفت به صفر نمی‌رسد اما در تلاش هستیم که میزان قابل ملاحظه‌ای از این گازها جمع‌آوری شود تا میزان آلایندگی به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت عنوان کرد: بر اساس سیاست‌گذاری دولت‌ها همه مسئولیت‌های اجتماعی در وزارت نفت متمرکز است و فعالیت‌ها از آنجا رقم می‌خورد. رایزنی‌ها را انجام می‌دهیم و قطعا در این دولت با شدت بیشتری از مسئول مربوطه خواسته‌ایم و می‌خواهیم که کارها در این زمینه انجام شوند.

وی گفت: در سیاست‌گذاری‌های حوزه کاری باید وحدت رویه و انسجام داشته باشیم. در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور حدود ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خارج از بودجه‌های ملی به حوزه نفت اختصاص یافته است که باید مجموعه مدیریت شهری و دیگر ارگان‌های مرتبط دنبال مطالبات باشند تا مطالبات به خوبی جذب شوند در غیر این صورت پول برمی‌گردد. ما پیگیری را انجام می‌دهیم اما مجری کار نیستیم.

دانشی افزود: باید بحث‌های توسعه‌ای در دو مقوله ملی و منطقه‌ای دیده شود. اگر قرار است این پول‌ها در پروژه‌های ملی مصرف شوند شاید مردم این مورد را زیاد احساس نکنند بنابراین باید سهم استان خوزستان در این زمینه مشخص شود.

وی بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مفتخر است در عرصه‌های مختلف ورود کرده است؛ در تنش آبی تمام قامت در صحنه هستیم و اکنون ۱۵ تانکر آب برای آبرسانی در مناطق مختلف استان خوزستان در نظر گرفته شده است. در بحث آبرسانی به منطقه غیزانیه نیز تمام قامت حضور یافتیم البته باید بیش از این کار کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در بحث مقابله با ریزگردها نیز متعهد شدیم ۲۰۰ هزار هکتار زیر درختکاری برود که این کار معطل بود اما در بهمن‌ماه سال گذشته اجرای این کار آغاز شد و امیدواریم در مدت سه سال به اتمام برسد.

وی افزود: سال گذشته در بحث محیط زیست و مسائلی که در این زمینه داریم کارهای خوبی انجام شد؛ حدود ۲۰ هزار اصله درخت با قید مثمر بودن در اهواز و حومه کشت شد البته باید فعالیت‌ها در نظام‌های برنامه‌ریزی اهواز دیده شوند.

دانشی با بیان اینکه باید تعاملات بین ادارات قوی‌تر شود، گفت: درخواست کردیم به ما کمک شود اما نقشه‌ها در اختیار ما گذاشته نشد و برای اینکه زمان را از دست ندهیم و در فصل کشت بودیم، کار درختکاری را انجام دادیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا، بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مقابله با کرونا نیز تمام قامت در صحنه بوده است و درهای بیمارستان نفت به روی مردم سراسر استان خوزستان باز شد. تامین ۳ میلیون سرنگ برای تزریق واکسن و در اختیار قرار دادن دو سالن مهم اهواز برای واکسیناسیون نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: با کمال افتخار در خدمت شهردار اهواز برای جمع‌آوری نخاله‌های سطح شهر هستیم. در برخی از نواحی در این زمینه ورود کردیم اما در برخی نقاط نخاله‌ها جمع‌آوری می شود و کمتر از یک هفته بعد مجددا پر از نخاله می‌شوند بنابراین باید همه کمک کنند تا شهر در شأن اهوازی‌ها باشد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های اهواز به تحول جدی نیاز دارند بنابراین مقید و مسر هستیم که کمک‌های ارائه شده به شهرداری، در زیرساخت‌ها هزینه شوند.

دانشی گفت: در اهواز، آغاجاری، گچساران، امیدیه، هفتکل و مسجدسلیمان توسعه شهر روی مخزن انجام شده است در حالی که قبلا این گونه نبوده است؛ این مساله کار و هزینه را برای نظام بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد نوع سنگ مخازن سخت و ۲۰ درصد راحت هستند؛ این سنگ‌های سخت باید به صورت مستقیم یا با انحراف کم حفاری شوند و تولید انجام شود. در این راستا با تعاملات رو به جلو می‌توانیم به هم کمک کنیم و گام‌های بلندی برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با استقبال از تشکیل کارگروه متشکل از شهرداری اهواز و کارشناسان نفت، افزود: شرایط کاری در این صنعت سخت است بنابراین انتظار می‌رود شرایط این شرکت درک شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول در حال شکل‌گیری است، گفت: به مدیران صنعت نفت تاکید کرده‌ام هیچ پروژه‌ای امضاء نخواهد شد مگر اینکه پیوست‌های مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد که البته آثار این کار، در طول زمان مشخص می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of