پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

کمبود روغن در خوزستان تا چند روز آینده حل می شود

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مشکل کمبود روغن خام در کشور و به تبع آن در استان، از عوامل کمبود روغن در استان است، گفت: در حال حاضر روغن در استان ما وجود دارد اما عرضه آن کمتر شده است که این مشکل در چند روز آینده حل خواهد شد.

علی‌رحم کریمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه دلیل عمده کمبود روغن در استان، عدم تخصیص سهمیه روغن خام در فروردین ماه به کارخانجات بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه عرضه روغن کمبود وجود دارد که با هماهنگی‌های لازم و اختصاص سهمیه به استان، تولید روغن به روال عادی خود باز می‌گردد و مشکل حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما ۴ کارخانه تولید روغن در سطح استان داریم که سهمیه روغن خام این کارخانه‌ها از طریق کارخانه‌های تولیدی روغن در خارج از استان تامین و دریافت می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات استان این است که روغن موردنیاز خود را از کارخانجات استان‌های دیگر وارد می‌کنیم که روغن با تاخیر وارد استان شد اما هماهنگی‌های لازم برای رفع این تاخیرات صورت گرفته است تا روغن در زمان مقرر به استان برسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر روغن خام در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته است و تا به استان‌های دیگر برسد زمانبر خواهد بود.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر روغن در استان وجود دارد اما عرضه آن کمتر شده است که این مشکل در چند روز آینده حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه افزایش قیمت روغن در بازار تخلف است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت روغن هیچ تغییری نکرده است و هرگونه افزایش قیمتی در ارتباط با روغن توسط عرضه کننده تخلف محسوب می‌شود و اگر این موضوع گزارش داده شود توسط سازمان جهاد کشاورزی و کلیه دستگاه‌هایی که در زمینه نظارت بر بازار اقلام اساسی مسئولیت دارند برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل و با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برخورد با متخلفان اظهار کرد: دو نکته در خصوص تخلفات بازار وجود دارد. نکته اول این است که افزایش قیمت روغن، تخلف است و دوم اینکه گزارشاتی داده شده است مبنی بر اینکه فروشندگان، به ازای عرضه روغن کالای دیگری را به مصرف کننده تحمیل می‌کنند که این مساله، تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

کریمی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد روغن خوراکی استان از خارج استان تامین می‌شود، گفت: میزان سهمیه روغن خام موردنیاز استان حدود ۸ هزار تن است و این مسئله در حال پیگیری است تا بخش عمده‌ای از روغن خام را در اختیار کارخانجات استان قرار دهند تا به جای اینکه از ۱۷ کارخانه در سطح کشور روغن وارد کنیم، سهمیه روغن خام کارخانه‌های دزفول و بهبهان افزایش یابد و بتوانیم بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز را درون استان تولید و تامین کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of