شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 27 April 2024

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد؛

برکناری مدیران خوزستانی که سلامت مردم را جدی نمی‌گیرند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مدیری که سلامت مردم برایش مهم نیست نباید ادامه کار دهد چون سلامت مردم خط قرمز ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز دوشنبه در جلسه کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت بیان کرد: بهداشت بر درمان اولویت دارد و اگر بتوان موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کرد دیگر نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها افزود: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند؛ البته در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند و این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

نجاتی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی برای استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: صدا و سیما فرهنگ سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارشات لازم را دریافت کنند، یادآور شد: تیم‌هایی برای نظارت تعیین شود و گزارشات لازم را دریافت کنند.

نجاتی با اشاره به وضعیت آبی در استان گفت: کشت شلتوک کاملاً ممنوع شد و روی آب شرب متمرکز شدیم؛ بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم نظارت کافی را داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب جلساتی را با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان تاکید کرد: مدیری که سلامت مردم برایش مهم نیست نباید ادامه کار دهد چون سلامت مردم خط قرمز ما است.

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلاء به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر عنوان کرد: با مدیریت خوبی که صورت گرفت در چند سال اخیر بیماری وبا و التور در خوزستان وجود نداشت.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of