پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 16 May 2024

معاون استاندار خوزستان:

با مراکز فروش اجباری کالا برخورد می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت:برای جلوگیری از تکرار مجدد با مراکز پخش و واحدهای فروش اجباری کالا برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آقارضا فتوحی عصر دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه در این مورد برخورد جدی صورت نگرفته این تخلف همچنان در بازار انجام می گیرد، در بحث توزیع روغن خوراکی نیز این تخلف صورت گرفته که باعث کمیاب شدن برخی برند های روغن در استان شده است.

وی افزود: اتحادیه بنکداران اهواز نامه ای درباره فروش اجباری کالا در کنار روغن های خوراکی برند برای وزارت جهاد کشاورزی تنظیم و ارسال کند تا به صورت جدی با این تخلف برخورد شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به راه اندازی سامانه بازرگام (سامانه فروش اقلام خوراکی و تنظیم بازار) در اهواز اظهار داشت: این سامانه از دی ماه در اهواز راه اندازی شده و تعدادی از کالاهای مصرفی و تنظیم بازار در این سامانه عرضه می شود، به زودی برای تمامی شهرستان های خوزستان این سامانه فعال خواهد شد.

فتوحی اظهار داشت: در این مدت در بازرگام ۱۱ هزار مورد درخواست ثبت شده است و ۲۰ خودرو در اهواز برای ارسال کالا به کار گرفته شده است.

وی افزود: در این ستاد مصوب می شود که میزان توزیع مرغ منجمد در استان از روزی ۸۰ تن به یکصد تن افزایش یابد، سازمان جهاد کشاورزی موظف است در خصوص تامین و توزیع مرغ کشتار روز و منجمد در استان اقدامات لازم را انجام دهد و روزانه باید آمار تامین و توزیع را ارائه دهد.

فتوحی افزود: تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده باید روزانه یکصد تن مرغ منجمد در استان توزیع شود.

در ادامه این نشست مدیر کل امور پشتیبانی امور دام خوزستان اظهار داشت: ۲ هزار تن مرغ منجمد به خوزستان اختصاص یافته اما روند تخصیص آن به استان بسیار کند است، لازم است که استانداری در این خصوص همکاری نمایند و سهمیه مرغ بیشتری را برای استان دریافت کند.

حمید بدوی اظهار داشت: به دلیل قیمت پایین مرغ منجمد تقاضا برای خرید این مرغ در جامعه بیشتر است که با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز نیاز به تامین مرغ بیشتری در استان هستیم، در حال حاضر ۷۰۰ تن مرغ در سردخانه های استان وجود دارد که در صورت پایان یافتن این میزان، سهمیه جدیدی را دریافت خواهیم کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of