پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 16 May 2024

توضیحی درباره مدت واگیری و زمان دریافت واکسن در مبتلایان اُمیکرون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مدت واگیری و زمان مناسب دریافت واکسن پس از ابتلا به سوش اُمیکرون توضیحی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حتی اگر مبتلایان به بیماری علائم خفیفی داشته باشند، با تزریق واکسن ممکن است علائم بالینی در آن‌ها تشدید شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در صورت ابتلا به نوع خفیف بیماری، باید چهار هفته بعد و در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری شش هفته بعد یا بیشتر واکسن دریافت شود.

وی در خصوص دوره واگیری اُمیکرون افزود: دو روز قبل از بروز علائم، واگیری رخ می‌دهد و اوج واگیری تا سه روز بعد از بروز علائم است.

علوی بیان کرد: پنج روز بعد از آغاز علائم، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد دیگر قابلیت سرایت به دیگری را ندارد بنابراین دوره قرنطینه مبتلایان به اُمیکرون پنج روز است.

وی تصریح کرد: البته این پنج روز شامل بیماران دارای علائم خفیف و بدون علامت است و دوره واگیری در بیماران دارای علامت‌دار متفاوت است. در صورت گذشت پنج روز از ابتلا و ادامه تب و سرفه همچنان واگیری رخ می‌دهد. ۲۴ ساعت پس از قطع تب و علائم شدید، این ویروس قابلیت سرایت به افراد دیگر را ندارد و بعد از این مدت فرد می‌تواند در محل کار حضور پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: با این وجود این افراد در صورت حضور در محل کار و جمع خانواده، باید پنج روز بعد از خروج از دوره قرنطینه نیز از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of